jęczmień na oku

Domowe sposoby na jęczmień na oku

master - specjalista Tipy.pl
Kiedy do twojego oka dostaną się bakterie, mogą one wywołać jego obrzęk, zaczerwienienie, swędzenie, a nawet ból. Wówczas na oku tworzy się tzw. jęczmień. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak domowym sposobem pozbyć się tej przykrej dolegliwości.
1
Zazwyczaj u ludzi, którzy mają jęczmień na oku tworzy się obrzęk wypełniony ropą, a wokół niego powstaje stan zapalny. Aby umożliwić ropie wypłynięcie na zewnątrz i dzięki temu szybciej powrócić do zdrowia, zaleca się stosowanie ciepłych okładów wokół dotkniętego chorobą obszaru oka.
2

Aby zmniejszyć stan zapalny i złagodzić ból wywołany przez jęczmień, zaleca się stosowanie okładów z ciepłej wody. Czysty wacik namocz w ciepłej wodzie, lekko odciśnij i przyłóż w bolące miejsce.

3

Jeśli dokucza ci bardzo silny ból i odczuwasz duży dyskomfort z powodu jęczmienia na oku, możesz spróbować zastosować liście gujawy. Ogrzej liście, zawiń je w wilgotną, czystą ściereczkę i przyłóż na bolące miejsce. Dzięki temu z pewnością poczujesz natychmiastową ulgę.

4

Stosowanie mokrych torebek po herbacie na dotknięte chorobą oko z pewnością pomoże w leczeniu jęczmienia. Dodatkowo herbata łagodzi ból i odświeża zmęczone oczy.

5

Aby zmniejszyć obrzęk wywołany przez jęczmień, możesz do tego celu wykorzystać ziemniaki. Papkę ziemniaczaną nałóż na dotknięty chorobą obszar i pozostaw na kilka minut.

6

Z pewnością często słyszałeś o korzyściach płynących ze stosowania kurkumy. To lecznicze zioło jest również bardzo skuteczne w leczeniu jęczmienia na oku. Możesz w domu przygotować specjalne krople do oczu zawierające kurkumę. Kurkumę w proszku rozpuść w wodzie, zagotuj mieszaninę, odcedź i używaj wywaru jak kropli do oczu.

7
Należy unikać dotykania jęczmienia. Nie należy również wyciskać obrzęku, aby przyspieszyć wyciek ropy. Ściskając jęczmień możesz doprowadzić do pogorszenia jego stanu i rozprzestrzenienia się choroby.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

soczewka kontaktowa
zapalenie spojówek
zwyrodnienie plamki żółtej - obraz

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Marcin
29.11.2013
Krople z kurkumy ! Co za bzdura. Krople do oczu muszą byś sterylne i izotoniczne!
Justyna306
23.05.2013
Pocieranie złotem jak najbardziej. Jest również sposób, który powiedziała mi babcia :) Pomaga :D
Delikatnie pocieramy jęczmień wewnętrzną stroną bawełnianej koszulki :) (strona która ma styczność z ciepłotą ciała :) )
Pink
30.08.2010
Warto wspomnieć że nawracające jęczmienie na oczach mogą być przyczyną cukrzycy. Zatem jeśli jęczmień występuje często to warto zbadać sobie poziom cukru we krwi.
Ilona
27.08.2010
Na jęczmień na oku najlepsze jest przykładanie rozgrzanego złota (złoty pierścionek pociera się o materiał, aby zrobił się ciepły i przykłada do jęczmienia na kilka sekund). Czynność tą należy powtórzyć kilka razy.