niskie libido

Jak zwiększyć libido u mężczyzn?

SeksuologSeksuolog - specjalista Tipy.pl
Niskie libido to coś, czego boi się każdy mężczyzna. Zaburzenia erekcji i brak reakcji seksualnych budzi strach nawet u najodważniejszych. Ma to duży wpływ na ich psychikę i zaufanie. Choć w większości przypadków zaburzenia erekcji to problem natury psychologicznej, istnieje kilka sposobów na poprawę tego stanu. Kiedy myślisz, że jest źle, twój stan jeszcze się pogarsza. Lepiej po prostu zrelaksuj się i nie myśl o tym.
1
Co wpływa na męskie libido?

Naukowcy twierdzą, że na męskie libido duży wpływ mają aspekty psychologiczne i fizyczne. Psychika ma bowiem duży wpływ na twoje ciało. Jeśli jesteś zestresowany pracą lub innymi problemami, z pewnością odbija się to na twoim życiu seksualnym. Jesteś tak zajęty, że nie masz czasu, by zadbać o swoją kondycję fizyczną i odpowiednio wypocząć. Okazuje się, że nawet brak snu może spowodować rozdrażnienie, wzmocnić stres i prowadzić do spadku poziomu testosteronu, a to wpływa na zmniejszenie libido. Również całkiem inne uczucia, takie jak poczucie winy, gniew czy depresja, mogą prowadzić do zaburzeń na tym tle. Trudno jest określić jaka jest główna przyczyna obniżenia libido. Jednakże większość lekarzy uważa, że spowodowane jest to spadkiem poziomu testosteronu.

2
Testosteron to bardzo ważny męski hormon płciowy. Udowodniono, że u mężczyzn po 30 roku życia zaczyna powoli obniżać się poziom testosteronu, a spadek ten może się gać nawet 10%. Jest to powolny proces, ale mając 40 lat można go już dotkliwie odczuć. Stan ten określany jest jako andropauza, czyli męski odpowiednik menopauzy.
3
Andropauza to stan, w którym męski organizm przestaje wytwarzać odpowiednią ilość testosteronu. Niektórzy mężczyźni mogą od razu odczuć tego skutki, inni zaś zaobserwują objawy nieco później. Wszystko zależy bowiem od organizmu. Spadek poziomu testosteronu ma duży wpływ na to, jak mężczyźni wyglądają i jak się czują. Jego niedobór wiąże się na przykład ze zmniejszeniem gęstości kości. Jest to główna przyczyna osteoporozy u mężczyzn i często może prowadzić do złamań kości.
Inne objawy andropauzy: zwiększenie wagi ciała i masy tkanki tłuszczowej, zmniejszenie tkanki mięśniowej, wypadanie włosów, rozdrażnienie, nadmierne pocenie się, zaburzenia seksualne lub niskie libido.
4
Choć spadek poziomu testosteronu wpływa na mężczyzn na wiele sposobów, najbardziej niepokojący jest fakt, że prowadzi on do zaburzeń funkcji seksualnych. Mężczyźni starają się poprawić swoje libido i udają się do lekarza po specjalne leki. Zamiast przyjmować tabletki, warto jednak poszukać źródła problemu.
5
Jak zwiększyć libido?

Nie każdy mężczyzna zdaje sobie sprawę z tego, że poziom testosteronu możemy podnieść w naturalny sposób. Dzięki temu nie tylko zwiększysz swoje libido, ale dodatkowo poprawisz jakość życia. Wprowadź kilka zmian do swojego życia, to nic trudnego:

6
Aktywność fizyczna. Ćwiczenia powinny być częścią twojego planu dnia. Brak ruchu jak i jego nadmiar może być szkodliwy dla naszego zdrowia. Ćwicz 45–60 minut dziennie, o wyznaczonej, stałej porze. Nie przemęczaj się jednak. Zbyt duża aktywność fizyczna powoduje zwiększenie produkcji kortyzolu, który hamuje i zmniejsza produkcję testosteronu.
7
Dieta. Pamiętaj, że „jesteś tym, co jesz”. Spożywaj dużo białka, ponieważ przyczynia się ono do produkcji testosteronu. Ogranicz spożycie węglowodanów, zwłaszcza tych, których źródłem jest cukier oraz skrobia (np. ziemniaki). Tłuszcz spożywaj w umiarkowanych ilościach. Wprowadź do swojej diety produkty, które znane są ze swoich właściwości zwiększających libido, takie jak: seler, awokado, banany, migdały czy ostrygi.
8
Naturalne suplementy. Naturalne suplementy mogą znacząco przyczynić się do zwiększenia libido. Zawierają one w swoim składzie specjalne substancje i ekstrakty roślinne, które nie wywołują żadnych skutków ubocznych.
9
W naturalny sposób postaraj się podnieść poziom testosteronu. Twój styl życia i nawyki żywieniowe mogą wpłynąć na jego poziom. W większości przypadków prowadzenie zdrowego stylu życia może rozwiązać ten problem.
Regularne ćwiczenia pozwalają podnieść poziom testosteronu. Ruch nie tylko pomaga pokonać stres, ale dodatkowo ma dobry wpływ na nasze zdrowie. Obniżony poziom stresu wpływa pozytywnie na produkcje testosteronu.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

impotencja

Podobne porady

Komentarze (16)

* Pola wymagane

plugastwo
20.03.2015
mam 26 lat. nigdy nie miałem libido. potrzeb seksualnych. nie odczuwałem żadnego pociągu. i to jeszcze przed bezrobociem, przed stresem, przed kompleksami, depresją, psychotropami.
ala
18.07.2014
Mój mąż nie odczuwa potrzeby zbliżeń - przez ostatnie 4 lata kochaliśmy się coraz rzadziej i rzadziej, aż współżycie ustało i od ponad roku go nie ma... Próbowałam wszystkiego - nie działa bielizna, kolacyjki, masaże, rozmowy, prośby, groźby. Do lekarza specjalisty też nie chce pójść, ani sam, ani ze mną. Dla mnie to ważny aspekt życia, on twierdzi, że wcale o tym nie myśli... Po kilkunastu latach fajnego związku, zastanawiam się, czy go nie zakończyć - czuję się po prostu niekochana; dla mnie okazywanie uczuć, czułość, pocałunki, przytulenie, seks, są bardzo ważne.
wybawca
27.12.2013
ja w ogóle nie odczuwam przyjemności biorę leki pewnie dlatego
Simm
08.12.2013
Marek 304 - statyna obnizajaca cholesterol to zbrodnia, poczytaj jak najszybciej w internecie i nie h partner pozbedzie sie tego jak najszybciej
beatka
27.05.2013
witam
jeżeli macie problem z potencją prawdopodobnie jest to związane z krąrzeniem-czyli cholesterol/nadciśnienie-zaczynają sie zatykać zyły .mój facet to miał zero chęci a po tabletkach na cholesterol wszystko wróciło do normy
marek304
26.03.2013
powiedz mi jak jestem sam w domu to mi stoi a jak id4e do agencji to niechce mi stanac
quario
20.03.2013
Łukaszeek co Ty opowiadasz????
38 lat to wiek w ,którym zaczyna sie najlepszy seks;-)))
Uwierz mi bo tez w wieku 42 lat zaczynalem miec problemy.
x
28.12.2012
A ja już mniej więcej od 7 lat nie wiem co to popęd.Teraz mogę to robić raz na pół roku i mi wystarczy.Z braku seksu jeszcze nikt nie umarł ,chyba..Może nie wiem co tracę .Mam 38 lat .
łukaszeek
04.12.2012
Czy ktoś wie gdzie mogę kupić taki suplement o nazwie Loaded Guns, kiedyś był dostępny na allegro, czy można to jeszcze gdzieś dostać ? Proszę o pomoc .
zenek50zenek
03.12.2012
Co się dziwić laski potem ida i gadaja koleżanką