okładka z materiału

Jak zrobić okładkę na książkę z materiału?
LejdiGaga - specjalista Tipy.pl

Skorzystaj z tej prostej w wykonaniu okładki, aby ubrać w nią swoje ulubione książki. Nie będziesz się już martwić, że ktoś je zniszczy. Do wykonania okładki wybierz tkaniny o grube lub średniej grubości, zbyt lekkie materiały nie będą dobrze się trzymać. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak wykonać okładkę na książkę z materiału.
P

* Tkanina
* Szpilki
* Nożyczki
* Pisak do tkanin
* Maszyna do szycia
* Metr krawiecki
* Linijka
* Lamówka

1
okładka na książkę - krok 1.
Połóż książkę na płaskiej powierzchni, tak aby jej grzbiet znajdował się po twojej lewej stronie. Zmierz szerokość książki (od jednego boku do drugiego) i pomnóż tę liczbę przez 3. Do otrzymanej liczby dodaj szerokość grzbietu książki, a następnie całą sumę zapisz na kartce.
2
okładka na książkę - krok 2.
Zmierz długość książki (od góry do dołu) i dodaj do tej liczby 2 cm. Otrzymany wynik również zapisz na kartce.
3
Materiał rozłóż na płaskiej powierzchni, tak by jego prawa strona skierowana była do dołu. Przy użyciu metra, pisaka do tkanin i nożyczek do odmierz, narysuj i wytnij kawałek tkaniny o wymiarach obliczonych w krokach 1 i 2.
4
okładka na książkę - krok 4.
Lamówkę nałóż na krótsze krawędzie prostokąta i przy pomocy maszyny do szycia przyszyj ją do tkaniny. Odetnij nadmiar taśmy z każdego końca.
5
okładka na książkę - krok 5.
Ponownie rozłóż tkaninę na płaskiej powierzchni, prawą stroną skierowaną do dołu. Krótsze krawędzie wyciętego prostokąta złóż w kierunku jego środka. Każda złożona zakładka powinna mieć szerokość równą połowie szerokości książki obliczonej w punkcie 1. Użyj szpilek, aby zamocować zakładki na miejscu.
6
okładka na książkę - krok 6.
Na tak przygotowanej i spiętej tkaninie połóż książkę i wsuń jej przednią i tylna okładkę w kieszenie przygotowane w punkcie 5. Upewnij się, że książka może zostać swobodnie zamknięta. W razie potrzeby dostosuj szerokość zakładek.
7
okładka na książkę - krok 7.
Lamówkę nałóż teraz na pozostałe krawędzie tkaniny i przyszyj ją. Podczas przyszywania lamówki na górę i dół zakładek zadbaj o to, by nie odwinęły się i nie zmieniły rozmiarów w trakcie szycia. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że kieszenie, w które wsuniesz przednią i tylną okładkę książki, będą dobrze dopasowane.
8
Na tak wykonaną okładkę możesz doszyć lub dokleić fragmenty innych tkanin, guziki, cekiny i inne elementy dekoracyjne.
?

Wskazówki
* W sklepach z tkaninami można kupić niewielkie ich fragmenty po okazałych cenach.
* Podczas końcowego obszywania tkaniny, upewnij się, że krótsza zakładka skierowana jest w twoja stronę. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że lamówka będzie dobrze przyszyta.
* Koronki będą stanowić ładne wykończenie zewnętrznych krawędzi okładki. Upewnij się jednak, czy po przyszyciu ich okładka nadal będzie pasować na książkę.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane