eyeliner w żelu

Jak odświeżyć zaschnięty eyeliner w żelu?
HottyHotty - specjalista Tipy.pl

Eyeliner w żelu to doskonały sposób na perfekcyjne podkreślenie oczu. Ma on jednak jedną wadę - niesamowicie szybko wysycha. Jeśli w pośpiechu niedokładnie zamkniesz pojemniczek, eyeliner zaschnie tak bardzo, że użycie go zgodnie z przeznaczeniem będzie graniczyć z cudem. Nawet, gdy nakładasz eyeliner, warto do minimum ograniczyć jego kontakt z powietrzem (np. przykrywając pojemniczek nakrętką lub obracając go do góry dnem). Jednak co zrobić, gdy eyeliner zdążył już wyschnąć? Oto kilka sposobów jak przywrócić go do (u)życia.
1
Pierwszym sposobem jest zanurzenie pojemniczka w gorącej wodzie, dopóki żel odrobinę się nie roztopi. Ta metoda nie zadziała, jeśli eyeliner jest całkowicie zaschnięty.
2
Drugi sposób jest bardzo podobny do pierwszego. Podgrzej eyeliner w mikrofalówce. Z początku powinno wystarczyć 10 sekund przy mocy, z jakiej zazwyczaj korzystasz do odgrzewania jedzenia. Jeśli żel wciąż będzie twardy, włóż go do mikrofalówki na kolejne 10 sekund. Nie radzę podgrzewać eyelinera dłużej, niż minutę, chyba że chcesz go podać jako dodatek do obiadu.
3
W ciężkich przypadkach cuda może zdziałać gliceryna. Wkrop 3 krople gliceryny do pojemniczka z eyelinerem i (nie zakręcając go) włóż go do mikrofalówki na 30 sekund. Po wyjęciu eyeliner przybierze konsystencję musu i wówczas należy dobrze wymieszać go z gliceryną, np. przy pomocy wykałaczki. Zabieg ten pomoże na ok. 4 tygodnie. Po upływie tego czasu należy go powtórzyć.
4
Ostatni sposób jest najbardziej praktyczny, jednak wymaga posiadania w domu olejku oczyszczającego do twarzy. Aplikator zanurz najpierw w olejku, a następnie nabierz na niego eyeliner. Zobaczysz z jaką łatwością nawet najbardziej zaschnięty żel przywiera do aplikatora. Po zrobieniu kresek nie otwieraj od razu powiek. Poczekaj, aż eyeliner odrobinę przeschnie. Jedyną wadą tej metody jest fakt, iż rozcieńczony olejkiem eyeliner nie będzie już tak trwały jak pierwotnie. Nie rozmaże się on jednak, a jedynie odrobinę zbladnie na koniec dnia. Jeśli nie posiadasz w domu olejku oczyszczającego, możesz zastąpić go gliceryną. W miarę możliwości polecam jednak pierwszą opcję.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

daredevilla
07.08.2014
po 3 sekundach w mikrofali eyeliner zapłonął niczym znicz rozbryzgując się przy okazji.... nie polecam!!!!!