Pinokio

Jak oduczyć dziecko kłamstwa?

JadziaJadzia - specjalista Tipy.pl
3
Bądź konsekwentny. Jeśli obiecujesz, że coś zrobisz, musisz się z tego wywiązać. Złamanie słowa zostanie odebrane przez dziecko jak kłamstwo. Uczysz je wtedy, że dane słowo nie ma żadnej mocy i można je bez problemu łamać. Oczywiście zdarzą się w waszym życiu niespodziewane sytuacje, które mogą zepsuć twoje plany. Za każdym razem musisz wówczas wytłumaczyć dziecku co się stało i dlaczego nie możesz spełnić danej mu obietnicy. Gdy dziecko będzie widziało, że zależy ci na danym mu słowie, zrozumie, że na niektóre rzeczy nie możesz mieć wpływu. Pamiętaj, że dziecko cały czas obserwuje cię. Pokaż mu jak być odpowiedzialnym i szczerym człowiekiem.
4
Jeśli kłamstwo weszło dziecku w nawyk i żadne z opisanych wyżej metod nie pomagają, musisz wypracować system kar. Nie wolno ci ignorować problemu. Ostrzeż dziecko przed konsekwencjami jego kłamstw i zawsze wymierzaj mu karę. Pamiętaj, że takie rozwiązanie to ostateczność. Dziecku potrzebne są pozytywne bodźce, a nie strach przed karą. Pod żadnym pozorem nie stosuj przemocy fizycznej! Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze szczera rozmowa.

Powiązane porady

bałagan wśród zabawek
Bałagan w dziecięcym pokoju
kłótnia rodzeństwa

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane