otyłość brzuszna

Jak walczyć z otyłością brzuszną?

Hose - specjalista Tipy.pl
otyłość brzuszna
1 z 6
Otyłość brzuszna, która w znacznym stopniu odbiega od normy jest niebezpieczna dla zdrowia. Podnosi ona indywidualne ryzyko wystąpienia schorzeń, które mogą doprowadzić do śmierci. Prawidłową wagę każdego człowieka możemy określić przy pomocy indeksu masy ciała (BMI). Na podstawie wagi i wzrostu możemy stwierdzić czy dana osoba należy do otyłych. Tłuszcz występujący w jamie brzusznej jest bardzo groźny, umiejscowiony jest on bowiem w głębi naszego ciała i otacza wszystkie wewnętrzne narządy.
1
leczenie otyłości brzusznej - krok 1
Aktywność fizyczna.

Najlepszym sposobem na zmniejszenie brzucha są ćwiczenia. Zaleca się regularne wykonywanie umiarkowanie trudnych ćwiczeń przez 30–60 minut dziennie. W zwalczaniu tkanki tłuszczowej z brzucha pomocny będzie również trening siłowy z ciężarkami. Instruktorzy fitness pomogą ci znaleźć skuteczny sposób na zrzucenie kilku kilogramów. Przeprowadzono również badania, w których udowodniono, że pasy wibracyjne w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną mogą pomóc zrzucić nawet 5 % wagi w ciągu roku.

2
leczenie otyłości brzusznej - krok 2
Zielona herbata.

Z pewnością każdy z was słyszał, że dieta i ćwiczenia fizyczne pomagają schudnąć, ale czy słyszeliście coś na temat herbaty i ćwiczeń? Badania wykazały, że antyoksydanty zawarte w zielonej herbacie w połączeniu z ćwiczeniami pomagają w pozbyciu się zbędnych kilogramów z okolic brzucha. Udowodniono bowiem, że utrata masy ciała u osób stosujących ćwiczenia i herbatę była znacznie większa niż w przypadku osób stosujących tylko regularne ćwiczenia. Wyniki jasno pokazują, że spożywanie herbaty zawierającej znaczne ilości antyoksydantów wspomaga utratę masy ciała podczas wykonywania ćwiczeń.

3
leczenie otyłości brzusznej - krok 3
Dieta.

Zdrowa dieta jest kluczem do utraty masy ciała. Niezdrowe nawyki żywieniowe jak nic innego przyczyniają się do odkładania tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Ogranicz spożywanie żywności zawierającej znaczne ilości nasyconych kwasów tłuszczowych i jedz więcej warzyw, ryb, drobiu i niskotłuszczowych produktów mlecznych. Do gotowania zamiast masła i margaryny stosuj umiarkowane ilości oliwy lub oleju rzepakowego. Zanim zdecydujesz się na spożycie jakiegoś produktu, uważnie przeczytaj etykietę i zwróć uwagę na jego kaloryczność, zawartość tłuszczu i cukru. Ogranicz spożycie węglowodanów prostych, zawartych w białym pieczywie i makaronach. Owoce i warzywa zawierają cukry złożone, które sprawiają, że dłużej czujesz się syty i mają przy tym mniej kalorii. Musisz również zmniejszyć ilość przyswajanego jednorazowo jedzenia, jedz mniej ale częściej.

4
leczenie otyłości brzusznej - krok 4
Leki.

Osoby, które dłuższy czas walczą z otyłością, która jest u nich przyczyną problemów zdrowotnych, mogą sięgnąć po specjalne leki lub naturalne suplementy diety (np. ketony malinowe). Wykazano, że mogą być stosowane do walki z nadwagą i zwalczania otyłości brzusznej. Pomagają one zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej otaczającej najważniejsze organy, takie jak wątroba czy trzustka. W sprawie leków na receptę skonsultuj się z lekarzem.

5
leczenie otyłości brzusznej - krok 5
Interwencja medyczna.

U osób, które próbowały, ale nie potrafią zrzucić zbędnych kilogramów, pomóc może tylko zabieg chirurgiczny. Operacja zmniejszenia żołądka to anatomiczna zmiana układu pokarmowego. Dzięki temu zmniejsza się ilość pożywienia, które dana osoba może przyjąć i strawić. Zabieg ten może być czasami jednak bardzo niebezpieczny. Zanim poddamy się tego typu operacji lekarz chirurg musi dokładnie zbadać stan zdrowia twojego organizmu. Pamiętaj, że takie rozwiązanie to ostateczność!

Strona 1 z 6

Powiązane porady

złe odżywianie się
otyłość brzuszna
dziecko z nadwagą

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Skipper
05.12.2010
Diet jest najważniejsza, robiąc nawet 5h dziennie cwiczeń a potem jeśc smażone mięso, McDonald i inne produkty nasycone tłuszczem nic nie zdziałamy. Wątroba sama potrafi sobie z tym poradzic tylko trzeba przestac jej ciągle dokładac świństw i zacząc jeśc rzeczy zdrowe: Warzywa, owoce itd...
zlotemiasta
03.11.2010
Jest wiele sposobów walki z otyłością tego typu. Myślę jednak, że najlepiej sprawdza się po prostu dobranie odpowiedniej diety. W większości przypadków to właśnie niezdrowe odżywianie, spożywanie składników, których nasz organizm nie do końca toleruje staje się przyczyną powstawania np. otyłości brzusznej. Specjaliści z Vimedu proponują na ten przykład dopieranie odpowiednich składników pokarmowych, tolerowanych przez nasz organizm. Dieta zgodna z kodem metabolicznym będzie znakomitym rozwiązaniem,. Jak widać nawet najprostszy sposób może być skuteczny.
KamaS
01.09.2010
Tłuszcz na brzuchu spala się rewelacyjnie ćwicząc na hola hop. Podczas hula hop napinają się mięśnie brzucha a poza tym kółko również masuje co wspomaga pozbycie się tłuszczu.