kalendarzyk miesiączkowy

Jak przesunąć okres?

JudymJudym - specjalista Tipy.pl
kalendarzyk miesiączkowy
1 z 6
Nie ma nic gorszego, niż pojawienie się okresu w dzień twojego ślubu, zawodów sportowych lub w trakcie romantycznych wakacji. Przynajmniej raz w życiu każda kobieta chciała opóźnić swój okres chociaż o kilka dni. Istnieje bardzo niewiele domowych sposobów na opóźnienie okresu, ale istnieją pewne sztuczki, które warto wypróbować. Poniżej znajdziesz wskazówki co zrobić, żeby środków przesunąć okres.
1
sposoby na przesunięcie okresu - krok 1
Pozbądź się przekonania, że można opóźnić okres bez stosowania pigułek antykoncepcyjnych czy leków hormonalnych. Prawda jest taka, że jedyny skuteczny sposób na opóźnienie okresu, to utrzymanie wysokiego poziomu progesteronu. W trakcie prawidłowego cyklu miesiączkowego, krwawienie pojawia się, gdy poziom tego hormonu spada. Kobieta przyjmująca pigułki może wywołać okres robiąc tydzień przerwy w ich stosowaniu.
2
sposoby na przesunięcie okresu - krok 2
Jeśli masz zamiar opóźnić okres za pomocą środków hormonalnych, na co najmniej tydzień przed wystąpieniem okresu skonsultuj się z lekarzem ginekologiem. Poziom progesteronu zaczyna spadać na co najmniej siedem dni przed wystąpieniem krwawienia, trzeba zatem zacząć przyjmować tabletki odpowiednio wcześnie.
3
sposoby na przesunięcie okresu - krok 3
W niektórych przypadkach przyśpieszenie wystąpienia miesiączki może być lepszym rozwiązaniem, niż jej opóźnienie. Wiadomo jednak, że proces ten powinien być zapoczątkowany już dwa tygodnie wcześniej przed planowanym wydarzeniem, aby mieć wystarczająco dużo czasu, by krwawienie się zakończyło.
4
sposoby na przesunięcie okresu - krok 4
Przesuń termin wystąpienia miesiączki za pomocą specjalnych ziół. Uważa się, że herbata z natki pietruszki przyspiesza menstruację. Garść świeżych liści pietruszki namocz w garnku wrzącej wody przez około 30 minut. Odcedź herbatkę i pij 3 lub 4 filiżanki w ciągu dnia.
5
sposoby na przesunięcie okresu - krok 5
Użyj imbiru i krwawnika, aby przesunąć termin miesiączki. Nie zaleca się stosowania wszystkich tych preparatów ziołowych na raz, jednak jeśli jeden z nich nie zadziała, spróbuj następnego. Podobnie jak w przypadku pietruszki, musisz używać świeżych ziół, zaparzyć z nich herbatkę i pić.
?

Wskazówki
* Zastanów się jak ważne dla ciebie jest opóźnienie miesiączki. Jeśli jest to niezwykle ważne, odwiedź lekarza i porozmawiaj z nim o pominięciu tygodnia przerwy w stosowaniu tabletek antykoncepcyjnych i przyjmowaniu dawki progesteronu do czasu, aż będziesz chciała, aby okres się pojawił.
* Nie ma bardziej skutecznej metody przesunięcia terminu menstruacji, niż stosowanie hormonów.
* Stosowanie ziół niesie ze sobą pewne ryzyko i mogą one wchodzić w interakcje z innymi lekami. Zanim zaczniesz je stosować skonsultuj się z lekarzem.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

ugryzienia komarów
bóle menstruacyjne
kaszel

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Bella
14.09.2015
Dziewczyny czytałam ,że na rynku polskim pojawiły się nowe tabletki antykoncepcyjne które stosując mamy tylko krwawienie 4 razy do roku. Są to tabletki o przedłużonym schemacie działania. Stosuje je się przez 91 dni
patkaa
02.07.2014
od dziisiaj zaczynam pić codziennie przez tydzien szklanke soku z cytryny, mam nadzieję ze to pomoże, i przesunie okres.....dam potem znac czy pomogło. Pozdrawiam
bubu100
27.12.2013
Picie przez kilka dni z rzędu szklanki soku z cytryny wstrzymuje okres. Można przesunąć go nawet o 2 tygodnie, zależy jak długo stosuje się tę metodę.