Jak czyścić marmurowy grób?

MamamiaMamamia - specjalista Tipy.pl
Dbanie o grobowiec najbliższych jest jedną z rzeczy, które możemy zrobić dla tych, którzy już odeszli. nie wystarczy jednak tylko przynoszenie kwiatów i zapalanie zniczy. Grobowiec wymaga od czasu do czasu wyczyszczenia. Poniżej przedstawiamy kilka cennych porad, jak dokładnie i szybko go wyczyścić.
P

* środek do czyszczenia nagrobków,
* dużo wody,
* szczotkę z naturalnego włosia (obojętnie jaka duża),
* amoniak,
* drewnianą skrobaczkę.

1
Zanim zaczniesz czyścić grobowiec, oceń w jakim stanie jest pływa nagrobkowa. Jeżeli jest pokruszona, a kawałeczki kamienia łatwo się odłupują, czyszcząc ją możesz spowodować kolejne uszkodzenia. Musisz zatem zlecić specjaliście jej naprawienie.
2
Jeżeli płyta jest cała, polej ją najpierw woda, aby nawilżyć kamień. Drewnianą skrobaczką usuń wszelkie "narośla" typu mech, grzyby, huba itp. Ważne, by używać właśnie drewnianej skrobaczki, gdyż plastik zostawia na kamieniu ślady, które potem trudno usunąć.
3
Następnie do wody wlej środek do czyszczenia marmuru (według proporcji podanych na opakowaniu). Jeżeli na płycie są tłuste plamy, dodaj do wody amoniaku. Myjąc grobowiec, uważaj aby nie czyścić wodą z amoniakiem metalowych części i brązu. Co jakiś czas polewaj kamień czystą wodą.
4
Teraz użyj szczotki, aby dokładnie oczyścić płytę grobowca. Następnie dokładnie spłucz grobowiec czystą wodą.
5
Pamiętaj, że nie można używać środków czyszczących do marmuru częściej, niż co 18 miesięcy.
?

Wskazówki
* Bądź ostrożny, gdy używasz jakichkolwiek środków chemicznych. Zawsze przestrzegaj instrukcji podanej na opakowaniu, aby uniknąć zarysowań na grobie.

* Możesz także polerować grobowiec specjalnymi pastami polerskimi do marmuru, najlepiej udaj się do miejsca w którym wytwarzane są nagrobki i dokładnie dopytaj o dostępne środki do pielęgnacji kamienia.

Powiązane porady

grobowiec z granitu
Czyszczenie pomników

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane