dekoracje z liści jesiennych

Jak ozdobić mieszkanie jesiennymi liśćmi?
BrumkaBrumka - specjalista Tipy.pl

Jesienne liście dodają ciepła i koloru wnętrzom mieszkania. Bukiety i wianki z kolorowych liści będą wspaniałą dekoracją oraz nie pozwolą nam zapomnieć o tej nowej, fascynującej porze roku. Tego typu dekoracje możemy skomponować sami. Wystarczy tylko przejść się do parku lub do lasu i zebrać najpiękniejsze liście różnych gatunków drzew, gałązki, pnącza winorośli i jarzębinę.
P

* Kolorowe jesienne liście,
* Gałązki drzew,
* Pnącza winorośli,
* Jarzębina,
* Jabłka,
* Kasztany,
* Szklane słoiki, wazony,
* Klej,
* Kartki czystego papieru,
* Taśma klejąca.

1
Wazon z gałązkami i liśćmi: pozbieraj małe gałązki w parku. Powinny to być małe, wiotkie gałązki. Umyj je i pozostaw do wyschnięcia. Poukładaj je w ulubionym wazonie. Najlepiej jak będzie to wysoki wazon, będziesz miała więcej miejsca na wyeksponowanie elementów dekoracji. Postaw wazon w wybranym miejscu i poukładaj liście na jego dnie. Jeżeli masz liście pnączy lub kiście winogron, zawieś kilka na gałązkach i pozwól im swobodnie opadać.
2
Jesienny wieniec z liści: kup wieniec ze słomy lub z winorośli. Klejem poprzyklejaj do wieńca różnokolorowe liście do wieńca. Jeżeli masz liście pnączy winogron, owiń je wokół wieńca. Możesz przykleić wstążkę lub inne drobne dodatki, np. jarzębinę, które pasują do jesiennego wystroju. Gotowy wieniec możesz powiesić na drzwiach.
3
Dekoracja w szklanym słoiku: napełnij słoik liśćmi z ogrodu. Do zakrętki przykręć pasującą wstążkę. Tak ozdobiony słoik, może służyć jako podpórka do książek, albo jako samodzielna dekoracja. Jeżeli nie masz zakrętki, poszukaj kolorowego, ozdobnego materiału, z którego wytniesz koło i założysz na miejsce nakrętki. Materiał przewiąż wokół gwintu słoika.
4
Inne dekoracje z liści: puść wodze wyobraźni. Wybierz duże kolorowe liście. Powtykaj je do doniczek z zielonymi roślinami domowymi. Możesz stworzyć coś w rodzaju witrażu na swoim oknie. Przyklejając liście taśmą przeźroczystą. Jeżeli masz jakieś zdjęcie w jesiennej scenerii, ozdób liśćmi ramkę, czyli przyklej z tyłu zdjęcia różne liście w dowolnym ułożeniu, mają wystawać poza zdjęcie.
5
Pokój swojego malucha możesz także ozdobić jesiennym wieńcem. Zrób wieniec ze słomy, owiń go folią spożywczą, w jednym miejscu przymocuj sznurkową, kolorową kokardę, do niej przyczep kilka liści i jarzębinę. Dodatkowo zawieś pasującą zabawkę.
6
Dekoracje z liści
Stwórz sobie galerię liści jesiennych. Na każdej kartce naklej jeden typ liści. Nie przyklejaj ich na całej powierzchni - pokryj klejem tylko górną część liści.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

fancy
27.11.2010
Moja mama często robi różne dekoracje z liści. Najładniej wychodzą jej róże liściaste, z których można zrobić przepiękny jesienny bukiet. Takie naturalne dodatki można bardzo ciekawie wkomponować w wystój pokoju dziennego albo kuchni :)
lunasz
11.10.2008
Pomysł bardzo dobry i świetnie zdobiący mieszkanie.Czasami szkoda ze boimy się zrobić takie cudeńka ponieważ wiele satusfakcji i przyjemności z tego jest,a zwłaszcza wieczorami ,kiedy za oknem ciemno i zimno a w domu ,w zasięgu wzroku mamy wspomnienia.