biały biustonosz

Jak wybielić stanik?

Mruczka - specjalista Tipy.pl
biały biustonosz
1 z 5

Białe ubrania szczególnie ciężko utrzymać w czystości – wiecie o co mi chodzi. Widać na nich dosłownie wszystko, wszystkie plamy i pozostałości po nich. Białe rzeczy też z czasem robią się szare i nieładne. Szczególnie białe staniki tracą swoją biel jako, że mają ciągle styczność z naszymi oliwkami, balsamami, dezodorantami i perfumami. Jak zatem poradzić sobie z poszarzałym biustonoszem bez używania środka wybielającego? Jest na to rada.

1
programator pralki

Nastaw pralkę na delikatne pranie używając ciepłej wody. Dodaj proszku lub płynu do prania, którego normalnie używasz. Ciepła woda będzie pomocna w skutecznym pozbywaniu się plam i szarości.

2
cytryna

Dodaj albo jedną szklankę soku z cytryny lub jedną szklankę octu winnego. I jedno i drugie sprawdzą się jako wywabiacz plam. Jeśli chcesz, możesz je ze sobą zmieszać dodając pół szklanki soku z cytryny i pół szklanki octu. Sok z cytryny nie tylko naturalnie wywabi plamy, ale doda też ubraniom piękny zapach. Ocet świetnie sprawdzi się jako wywabiacz wszelkich nieprzyjemnych zapachów i bakterii, którymi przesiąknął nasz stanik.

3
soda oczyszczona

Jeśli chcesz możesz wlać też ½ szklanki sody oczyszczonej. Jest ona kolejnym naturalnym środkiem wybielającym. Usunie również nieprzyjemny zapach.

W tak przygotowanej pralce możesz wyprać wszystkie swoje białe staniki.
4
suszenie bielizny

Po skończonym praniu powieś je na świeżym powietrzu w promieniach słonecznych (słońce ma właściwości rozjaśniające). Jeśli jednak nie masz takiej możliwości ze względu na porę roku czy pogodę, powieś do wyschnięcia w łazience.

?

Wskazówki
* Pierz biustonosze w specjalnych woreczkach i pojemniczkach na biustonosze. Dzięki temu się nie zniszczą, ponieważ są one specjalnie zaprojektowane tak, aby ochronić nasze delikatne części garderoby.
* Nie mieszaj z cytryną i octem wybielacza ze sklepu. Może to doprowadzić to powstania toksycznych oparów.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

zołza
11.08.2018
słońce może powodować żółknięcie białych tkanin!
emil
05.06.2015
Najlepszy sposób na szarą bieliznę - zaprosić do domu Hajzera.
asia
05.06.2015
Gorąca woda,byle jaki proszek i dolewka płynu do czyszczenia toalet to najlepszy ,tani i sprawdzony w praktyce patent na biel.
Anna
05.06.2015
Ludzie !!! Bieliznę koronkową, delikatną nie pierze się w pralce !!! Bo szarzeje i twardnieje od wysokiej temperatury. Ja swoją bieliznę piorę ręcznie, delikatnie, pukam w najlepszych płynach zmiękczających. Inaczej "poszłabym z torbami" gdybym ja chciała prać ją w prace i wyrzucać co 2 miesiące ! Przecież ta bielizna nie jest nie wiadomo jak brudna jeżeli jest zmieniana oczywiście codziennie...
aaa
05.06.2015
@asdfg, czytanie ze zrozumieniem się kłania - była mowa o soku z cytryny i occie, soda oczyszczona jako osobny sposób.
stefan
05.06.2015
Moja bielizna zrobiła się żółta. Co robić? Uprać?
asdfg
05.06.2015
Rady cioci Kloci nie warte nawet funta kłaków.
Po wlaniu do kwasu cytrynowego sody oba reagenty się zneutralizują.
Kto wymyśla takie bzdury?
Są dwa sposoby na wybielanie: utleniane i wybielacze optyczne. Obie te metody są wykorzystane w proszkach do prania. A chcą zintensyfikować efekt wybielający- do kąpieli piorącej trzeba dodać np.Vanish lub inny, łatwo dostępny wybielacz.
GOSHA
05.06.2015
Wystarczy wsypać suchą sodę, dodaję ją do prania mocniej zabrudzonych rzeczy.
kasik
01.12.2014
Witam, chciałabym zadac pytanie dotyczące sody. O co chodzi ze wlać mam pól szklanki wody oczyszczonej? Czy ona ma być rozpuszczona w wodzie? Czy pól szklanki suchej sody mam wsypać?