subtitle workshop

Jak zrobić napisy do filmu w Subtitle Workshop?
ImreImre - specjalista Tipy.pl

Przecież dobrze wiem, że oglądacie filmy na swoich komputerach w zaciszach swoich domów i mieszkań. Nie mówcie mi, że tak nie jest. Często też poszukujecie napisów do różnych filmów, a może macie na tyle wiedzy, siły i odwagi, aby zająć się ich tworzeniem? Nic trudnego! Wystarczy mieć odpowiedni do tego program i znajomość języka. Nic więcej. Podpowiem Wam jak zrobić napisy w programie Subtitle Workshop.

1

Najpierw pobierz program Subtitle Workshop (link).

2
Załadowanie filmu.

Aby załadować film po prostu kliknij w menu ‘Movie/Open’. Możesz też skorzystać z klawiatury i nacisnąć klawisze Ctrl i P. Jest też i inny sposób, gdyby te dwa przedstawione z takich czy innych powodów Ci nie odpowiadały. Kliknij w istniejące już napisy do wybranego filmu i przeciągnij je na okno programu. Jeśli pojawi się komunikat ‘File is not a valid video file’, oznacza to, że możesz nie mieć wszystkich kodeków. Sprawdź to więc. Jeśli nie masz prawidłowych kodeków, pobierz Coda Codec Pack. Powinno to rozwiązać problem.

3
Stworzenie nowego pliku w subtitle workshop
Stworzenie nowego pliku.

W Subtitle Workshop wejdź w ‘File’/’New Subtitle’ (‘Plik’/’Nowe napisy’) lub naciśnij klawisze Ctrl i N. Jak już to zrobisz możesz zacząć dodawać napisy. Zapisuj je za pomocą klawiszy Ctrl i S lub przez menu: wejdź w ‘File’/’Save’ (‘Plik’/’Zapisz’).

4
Polecam skorzystanie z formatu SubRip. Utworzy on rozszerzenie *.srt.
5
Nadaj swojemu plikowi odpowiednią nazwę. Pamiętaj, że jeśli chcesz, aby napisy pojawiły się automatycznie w niektórych odtwarzaczach powinieneś je nazwać w ten sam sposób w jaki nazwany jest plik video. Więc jeśli na przykład plik video ma taki adres C:/geekvids/freesoftwaresong.avi to plik napisów powinien analogicznie mieć identyczny C:/geekvids/ffreesoftwaresong.srt. Zwróć uwagę na rozszerzenia.
6
Dodawanie napisów do filmu

Aby dodać napisy do odpowiedniego miejsca w pliku video kliknij w ‘Edit’/’Insert subtitle’ (‘Edytuj’/’Wstaw napisy’). Napisy będą automatycznie dodawane i wyświetlone we wskazanym momencie.

7

Jeśli chcesz dodać napisy przed zaznaczonym elementem, naciśnij Shift i Insert lub wejdź w ‘Edit’/’Insert before’.

8

Stwórz każdą linię napisów. Możesz to zrobić poprzez naprzemienne puszczanie i pauzowanie filmu (wtedy naciskając klawisz ‘Insert’). Zaznaczone to jest numerem jeden [1]. Ustaw sekundę w której napisy mają się pojawić i w której powinny zniknąć [2]. Aby ustawić czas, w którym napisy mają się pojawić, kliknij w ‘Show’, ustaw czas i naciśnij ‘Enter’. Aby ustawić, czas w którym napisy mają zniknąć kliknij w ‘Hide’ i wciśnij ‘Enter’. Możesz też używać klawiszy ‘Up’ i ‘Down’, aby zmieniać wartości czasowe. Numerem trzy [3] zaznaczono miejsce, w które należy wpisać odpowiedni tekst, który ma się wyświetlić. Aby edytować napisy po prostu kliknij w pole tekstowe i popraw tekst, jak tylko Ci się podoba.

9
Jak już skończysz pamiętaj, aby zapisać swoją pracę.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane