Wymiana opony w rowerze

Jak zmienić oponę w rowerze?

MatMat - specjalista Tipy.pl

Opony w rowerach wydają się być trwałe. Jednak od czasu do czasu należy je wymienić. Ewentualnie wtedy, gdy przedziurawimy oponę ,lub ulegnie ona innym zniszczeniom lub po prostu będzie zużyta. Starte, tzw. łyse opony nie gwarantują dobrej przyczepności do podłoża, a co za tym idzie bezpieczeństwa podczas jazdy. Zanim jednak zdecydujesz się na zmianę opony, warto dowiedzieć się jak to zrobić. Sprawdź wymiary opon już założonych, aby kupić dokładnie takie same. Muszą idealnie pasować, aby było bezpiecznie.

1
Ściąganie koła

Ustaw przerzutki na największe koło zębate. Ale nie męcz się z przekładaniem łańcucha ręcznie. Zrób to za pomocą panelu do zmiany przerzutek przy kierownicy. Najlepiej będzie, jeśli wyplączesz przerzutki z łańcucha i po prostu odkręcisz tylną przerzutkę.

2
Postaw rower do góry nogami, na siodełku i kierownicy.
3

Będzie Ci potrzebny zacisk do koła, czyli tak zwana szpilka lub szybkozamykacz. Do każdego koła pasuje jakaś szpilka.

4

Za pomocą palców poluzuj nakrętki śrubek na końcach zacisku do koła. Ale nie musisz usuwać ich całkowicie.

5
Ściągnij koło z roweru.
6
Ściąganie opony

Odkręć zakrętkę wentyla w oponie i wypuść z niej całe powietrze.

7

Włóż łyżkę pod kant opony (specjalne łyżki przeznaczone do wymiany opon kupisz tutaj).

8

Wypychaj kant opony na zewnątrz. Jeśli możesz i potrzebujesz zablokuj łyżkę o szprychę specjalnym haczykiem na końcu takiej łyżki. Ale niestety nie każda łyżka taki haczyk posiada.

9

Kawałek dalej włóż drugą łyżkę, aby było Ci po prostu łatwiej. Tą drugą łyżką przesuwaj wzdłuż obręczy koła. Opona będzie się ściągać ‘sama’.

10
Zakładanie nowej opony

Załóż na obręcz koła tzw. szal. Najlepiej Ci będzie jeśli zaczniesz od wentyla.

11

Teraz czas na oponę. Załóż ręką tyle ile zdołasz. Następnie pomóż sobie łyżką, tą samą, którą użyłeś do ściągnięcia opony. Podważaj rant opony i usadzaj go w obręczy.

12

Gdy już będziesz mieć założoną jedną stronę możesz zacząć wkładać dętkę. Zacznij to robić od wentyla.

13

Kontynuuj zakładanie rantu opony w obręcz koła. Pomagaj sobie łyżkami. Jedną zabezpiecz oponę a drugą prowadź wokół obręczy i zakładaj oponę z dętką.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jazda na rowerze w ciąży
rower bmx
jazda na rowerze zimą

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

chłopek_roztropek
15.10.2011
Owszem,kazda metoda dobra, oby tylko koło nie biło po założeniu:-)