zatkany nos

Jak odetkać zatkany nos?

magdaMamagdaMa - specjalista Tipy.pl
zatkany nos
1 z 6
Zarówno katar, jak i zatkany nos nie należą do przyjemnych dolegliwości. Wywołują one złe samopoczucie oraz bóle głowy. Poza tym czujemy się głupio, kiedy znajomi nie rozpoznają nas po głosie przez telefon. Jak zatem odetkać zatkany nos? Poniżej przedstawiam kilka sposobów.
1
gorąca kąpiel
Weź gorącą kąpiel.

Para z gorącej wody udrożni zatoki i nos, dzięki czemu będziesz mógł łatwiej oddychać. Do kąpieli dodaj leczniczych soli mineralnych, które pomogą ci przezwyciężyć chorobę lub olejków - sosnowego lub eukaliptusowego.

2
parówka na twarz
Parówka

Zamiast kąpieli możesz sobie zrobić parówkę na twarz. Najlepiej użyć do tego celu rumianku, eukaliptusa, tymianku lub olejku sosnowego. Aby zrobić parówkę, będziemy potrzebować naparu z któregoś z wyżej wymienionych ziół.

Parówkę robimy poprzez nachylenie się nad rondelkiem wypełnionym wrzącym naparem i przykrycie głowy ręcznikiem. W takiej pozycji pozostajemy poprzez około 15 minut. Gorąca para wodna udrożni nam nos i zatoki, zaś powyższe zioła pomogą nam w zwalczaniu choroby (mają działanie rozkurczające, odkażające, wykrztuśne oraz ułatwiają nam oddychanie). Podczas robienia parówki staramy się wdychać powietrze nosem a wydychać ustami.

Przy zatkanym nosie możemy sobie również zrobić parówkę z użyciem wrzątku oraz sody oczyszczonej (na litr wrzątku około łyżka sody).

Działanie nie tylko udrażniające, ale i bakteriobójcze oraz przeciwwirusowe wykazuje mgiełka solankowa. Inhalacje z jej użyciem pozwolą ci uwolnić się od kataru, bólu gardła i kaszlu.

3
gorąca herbata
Pij gorącą herbatę

Picie gorącej herbaty również pomaga odetkać zatkany nos (działa podobnie do inhalacji). Najlepsza będzie herbatka z majeranku.

4
pikantne przyprawy
Używaj przypraw

Nos potrafią również udrożnić przyprawy takie jak czosnek, chrzan, pieprz, papryka czy cebula. Dodawaj je zatem w dużych ilościach do posiłków.

5
Masaż na zatkany nos
Wykonaj sobie masaż

Na twarzy istnieją 4 punkty, których masaż pomoże odetkać zatkany nos. Poniższe kroki należy powtórzyć 3 razy:

1. 10 razy uciśnij punkt oznaczony na zdjęciu nr 1. Znajduje się od pomiędzy oczami, a nosem. Podczas uciskania wykonuj palcami okrężny ruch.

2. Uciśnij 10 razy punk znajdujący się na twarzy zaraz przy płatkach nosa. Podczas uciskania wykonuj okrężny ruch. Za każdym okręgiem powinieneś zaciskać i otwierać nos.

3. 10 razy uciśnij punkt znajdujący się dokładnie za małżowiną uszną. Wykonuj ruch okrężny.

4. Masuj małżowinę uszną. Uciśnij ją 10 razy. Po wykonaniu powyższych czynności 3 razy powinno już czuć się ulgę, a nos powinien być odetkany. Zalecane jest powtórzenie całej procedury po 10 minutach, aby nos znów się nie zatkał.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Ból gardła
grypa
syrop z buraka

Podobne porady

Komentarze (36)

* Pola wymagane

duch
22.03.2017
ludzie katar to inczej sluz ktory produkuje zdrowy organizm jezeli jest go za duzo mamy zatkany nos tyle w temacie welud mnie jest on nie szkodliwy a nawet pomaga oczyscic drogi odechowwe taka jest natura natura stworzyla katr i ona sie go pozbywa
cap
13.03.2017
Jak odetkać nos? Wypuścić kozę-))
AnggelL
30.01.2017
Szczerze, to nie pomaga całkowicie. Kataru nie pozbędziesz się w żaden sposob, ponieważ będzie powracał. Każdy katar trwa do około 7 dni. Tego nie da się zmienić. Polecam używać sztyftu do nosa. Wdychaj go przykładając do 1 dziurki w nosie dopóki się nie odetka. Czynność powtórz przy 2 dziurce nosa i na jakiś czas masz spokój ☺
Arianator
20.01.2017
nie pomaga
andy
09.01.2017
Wypróbujcie mojego sposobu, i dajcie znać czy pomaga tak jak mi. Jest to szybki i niezrozumiały dla mnie sposób na odetkanie nosa. Kładę otwartą prawą dłoń na głowę, z przodu czaszki, tam gdzie czoło się kończy i jest taki dół, trzymam chwilę i nos sam się odetka. Być może to jest jakaś energia. Wypróbujcie.
zielarka
26.09.2016
Płukanie nosa woda z sola☺ poczytajcie na Internecie ☺
natiik
11.06.2016
być może komuś tam nie pomagają ale dla mnie inhalacje są najlepsze i nie kupuje żadnych leków, tylko specjalną sól do inhalowania
Pk
13.05.2016
Uwaga. Zaskocze wszystkich. Zrobilem zabieg na przegrode nosowa i... juz nigdy podczas przeziebienia - nawet tego najgorszego - zadna dziurka od nosa mi sie nie zatkala. Jestem w szoku :)
Edo
18.04.2016
Wszystkie te porady typu inhalacje, wody morskie, olejki, masaże twarzy, możecie sobie wsadzić w dupę. Przy moim zatkanym nosie tak, że nie można było ani trochę przepchać powietrza w obydwie strony, po wypróbowaniu ponad 20 aerozoli pomógł tylko jeden - AFRIN. Jedyny i skuteczny spray na odetkanie nosa! Cała reszta to ściema! Katar alergiczny dopadał mnie tylko jak przebywałem w pewnym mieście w rodzinnym domu, dlatego wyprowadziłem się stamtąd w pizdu i nigdy więcej nie miałem kataru ani alergii.
Małydon
23.03.2016
Wypróbowłem masaż i od razu zadziałał, nawet nie skończyłem drugiej serii a już się odetkał