marynowane grzyby

Jak marynować grzyby?

ArielkaArielka - specjalista Tipy.pl
Marynowane grzyby można podawać w wielu sytuacjach. Są doskonałe zarówno jako przekąska i jako przystawka. Ten wegetariański rarytas jest zaskakująco łatwy do wykonania. Poniżej znajdziesz przepis jak zamarynować grzybki w zalewie octowej.
P

* Grzyby
* Słoik na grzyby i marynatę
* Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
* Ocet balsamiczny
* Pozostałe składniki marynaty do smaku: świeży tymianek, liść laurowy, pieprz, sok z cytryny, sól, czosnek, bazylia, oregano, nasiona kolendry.

1
Najpierw oczyść grzyby pod zimną, bieżącą wodą. W zależności od odmiany grzybów, których używasz, możesz je zamarynować z nóżkami lub bez. Możesz także zamarynować na raz kilka odmian.
2
Przygotowanie marynaty.

Do najprostszej marynaty należy dodać jednakową ilość oliwy z oliwek i octu balsamicznego. Jeżeli planujesz bardziej skomplikowaną marynatę, dodaj pozostałe składniki przed zalaniem grzybów. Przypraw całość do smaku.

3
Wymieszaj grzyby i marynatę. Umieść grzyby w plastikowym lub szklanym słoiku i zalej je przygotowaną wcześniej marynatą. Upewnij się, ze grzyby są dokładnie zalane marynatą i nie wystają ponad jej powierzchnię. Możesz wstrząsnąć słoikiem, żeby marynata wypełniła wszystkie szczeliny między grzybami.
4
Pozostaw grzyby w marynacie na co najmniej godzinę. Dzięki temu nasiąkną one smakiem marynaty. Możesz też zanurzyć grzyby w marynacie dzień przed ich podaniem i schować je do lodówki na noc. To sprawi, że staną się jeszcze bardziej aromatyczne. Trzymanie grzybów w marynacie dłużej niż opisano, sprawi, że staną się zbyt miękkie i stracą walor smakowy.
5
Propozycja podania.

Wyjmij z lodówki marynowane grzybki i umieść je wraz z marynatą w garnku. Całość przykry i gotuj na średnim ogniu. Gdy doprowadzisz marynatę do wrzenia, wyłącz ogień i odkryj pokrywkę. Pozostaw do wystygnięcia na około godzinę. Po tym czasie odcedź marynatę. Grzybki nadają się do podania.
Możesz też grillować grzyby, zamiast je gotować. Wystarczy potrzymać je nad żarem po pięć minut na każdą stronę i będą wyśmienite. Musisz jednak bardzo pilnować zwłaszcza, żeby się nie spaliły.

6
Podawaj marynowane grzybki jako przystawkę. Doskonale komponują się z zieloną sałatą, ziemniakami i grillowanym mięsem. Można je podawać na ciepło lub w temperaturze pokojowej. Warto dołączyć do nich wykałaczki i odrobinę cytryny.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Kasza gryczana
pomidory zapiekane z serem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane