zadławienie psa

Jak postępować w przypadku zadławienia psa?
SznapsiSznapsi - specjalista Tipy.pl

W przypadku zadławienia się psa mamy niewiele czasu na działanie. Oczywiście należy niezwłocznie zadzwonić po weterynarza, jednak zanim on przyjedzie, może być już za późno. Dlatego powinniśmy już wcześniej się dowiedzieć jak pomóc swojemu psu w przypadku zadławienia czy zakrztuszenia.
1
zadławienie psa - postępowanie 1
Sprawdź pysk

Otwórz szeroko pysk psu i sprawdź czy nic mu się nie wbiło w gardło, np. ość.

2
zadławienie psa - postępowanie 2
Wyjmij ciało obce

Jeśli pies ma coś w gardle wyjmij mu to za pomocą pincety.

3
zadławienie psa - postępowanie 3
Odwróć psa do góry nogami

Chwyć psa za tylne łapy i podnieś do góry tak, aby wisiał głową w dół i kika razy nim mocno wstrząśnij. Jeśli pies jest za duży i za ciężki wówczas podnieś mu tylko tylne łapy.

4
zadławienie psa - postępowanie 4
Wykonaj chwyt Heimlicha

Podnieś psa do góry. Rękami naciśnij kilka razy jego brzuch. Postaraj się jednak tak trzymać psa, aby był on głową w dół. Chwyt ten możesz również wykonać podnosząc go, odwracając do góry nogami, tak aby plecami dotykał twoich piersi i uciskając brzuch.

5
zadławienie psa - postępowanie 5
Sprawdź pysk psa

Sprawdź ponownie czy w pysku nie ma ciała obcego.

6
Poklep psa między łopatkami

Złap psa i jedną ręką poklep go energicznie pomiędzy łopatkami.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (13)

* Pola wymagane

Elo
23.05.2019
Warto dodać, że czynności te należy wykonywać naprzemiennie. Jeżeli jedna nie działa, to może druga zadziała. Odradzałbym używanie pincety na przytomnym psie, bo można łatwo uszkodzić mu krtań.
4tylkoja
07.06.2018
Do dzis placze, placze codziennie, nie wiem jak mam dalej zyc, bo tak bardzo mi jej brakuje. Winie sie ze nie moglam jej ocalic.Ona mi tak ufala swym psim sercem, a ja ja zawiodlam. Mam na dzieje ze w chwili mojej smierci uslysze jaj stukajacy ogon i ja znowu zobacze.
4tylkoja
07.06.2018
. Z jej synem pojechalismy do weterynarza, caly czas masujac psa, bez sztucznych oddechow, bo nie bylo mozliwosci prowadzenia ich w malym aucie na tylnym siedzeniu. Tego wieczoru stracilam moje kochane dziecko, kogos kto mnie kochal bezgranicznie, chodzil za mna krok w krok I zawsze byl przy mnie.
4tylkoja
07.06.2018
Dzis mija 3 tygodnie jak stracilam mojego psa. Psa, ktory byl mi wierny, zawsze byl przy moim boku, przybiegal na kazde moje kichniecie sprawdzic czy wszystko ze mna w porzadku, kochal mnie ponad wszystko. Poszlismy do parku. Rzucalismy pilka. Tak sie zlozylo ze kobieta nadchodzaca z przeciwka tez.
emilcia
02.06.2016
Witajcie ... dziś na moich rekach i po długiej reanimacji zdechła moja 3 m sunia bf...
padla na pyszczek podczas jedzenia twarożku... wziołam ją na ręce ale była już jak szmatka wiotka wyciagnełam wszystko z gardla
i zobaczylam krew, masowalam ja az zaczela ziajec i zrobila sie stabilniejsza. polozylam ja ale nie mogla sie ruszyc dyszala ciezko z pyszczka leciala jej krew ..gdy ja podnioslam zeby odksztusila reszte zaczela jej leciec krew z noska i z pyszczka ... juz nic nie moglam zrobic... caly czas sie zastanawiam czy to bylo zadlawienie czy moze nieszczesliwy zbiek okolicznosci i zlapal ja zawal abo cos podobnego :( STRASZNA SPRAWA :(
Askalon
19.04.2016
poproszę jeszcze o informację co to jest pinceta - nie słyszałem o czymś takim
bulldog
07.04.2015
Przed chwilą mój buldog zachłysnął się swoimi wymiocinami. Czasem za dużo śliny dostanie mu się do żołądka wtedy są wymioty. Teraz myślałem ze juz po nim. Tak długo próbował zwrócić ze zabrakło mu oddechu. Odrobina treści żołądka wypłynęła a jemu rozjechały się nóżki, miał wielkie przestraszone oczy, nie mógł złapać oddechu. Podbiegłem do niego i zacząłem go oklepywać po plecach ale na dobrą sprawę byłem w panice i nie wiedziałem co robić. Na szczęście Wafel przełknął i zaczął oddychać ponownie. Ludzie czytajcie o tym co robić w takich przypadkach, przeczytajcie tez o tym jak pobudzić serce do pracy w przypadku zawału. Jak czytam komentarze to widzę ze wszyscy tu się znaleźli juz po fakcie czyli wtedy kiedy już za późno. Ja miałem dzisiaj szczęście - następnym razem będę gotowy.
caro
18.11.2014
Ja najwyraźniej miałam dużo szczęścia. Chwilę temu mój mały głupol połknął w pośpiechu spory kawał opisanej już tu końcówki skóry prasowanej. Chciałam jej to błyskawicznie odebrać, bo widziałam, że się tym dławi, ale była szybsza. Zaczęła popiskiwać i dziwnie się zachowywać, po chwili potężnie jej się odbiło i sytuacja się uspokoiła. Mam nadzieję, że nic z tego złego nie wyniknie. Jedno jest pewne NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIĘ TEGO DZIADOSTWA!!!!
asai
20.01.2013
przed chwilą moja sunia się dusiła ponieważ bardzo głęboko wpadł jej bobek od suchej karmy ( wciągnęła ). Akcja ratownicza trwała ok. 2 min. ale po tym czasie pies już przestawał oddychać. wyglądało to tak:
udrożnienie dróg oddechowych aby karma mogła swobodnie wylecieć
oklepywałam plecki ale to nic nie dawało w tym momencie pies przestał panikować oddech powoli zanikał
wykonałam kilka ucisków jamy brzusznej tzn. przepony za którymś razem pokarm wyleciał.
majkaku.95
06.12.2012
Mops mojego znajomego dosyć często się zadławia. Niestety ta rasa ma sprzyjający temu przełyk. Zwykle trzeba go obserwować podczas jedzenia, a jeżeli widzimy, że coś jest nie tak, musimy w miarę możliwości podnieść psa do góry nogami, aby pokarm wypadł, lub spróbować wyciągnąć nieszczęsną resztkę jedzenia ręką. Generalnie nie jest to łatwa sytuacja i trzeba działać jak najszybciej.