nauka do egzaminu

Jak przygotować się do egzaminu?
Kristoff - specjalista Tipy.pl

Umiejętność efektywnego uczenia się jest bardzo trudno posiąść, ale przydaje się ona przez całe życie. Najlepsze metody efektywnego uczenia się opierają się na tym, by zrelaksować umysł po to, by mógł się maksymalnie skupić i chłonąć nowe informacje. Niestety umysł przeciętnego człowieka może utrzymać maksymalny poziom koncentracji tylko przez pewien określony czas. Dodatkowo ciężko jest znaleźć w sobie motywację, zwłaszcza jeżeli mamy przed sobą perspektywę bardzo długiej pracy. Poniżej znajdziesz wskazówki jak uczyć się efektywnie.
1
Określ jasno cele, czyli to, czego masz się nauczyć. Pamiętaj zawsze, by upewnić się, że jest to osiągalne w czasie, którym dysponujesz. Zachowaj w tym względzie rozsądek.
2
Znajdź miejsce, w którym nic nie będzie cię rozpraszać. Odpowiednie miejsce do nauki zależy od indywidualnych potrzeb każdego człowieka. Część ludzi preferuje ciche miejsce, gdzie nie ma zbyt dużego tłoku (np. czytelnia), inni zaś lepiej uczą się w pokoju pełnym ludzi, ze słuchawkami na uszach. Najważniejsze byś ty znalazł takie otoczenie, jakie będzie najlepsze właśnie dla ciebie.
3
Zanim zaczniesz upewnij się, że masz wszystkie potrzebne materiały. Nic nie wpłynie równie niekorzystnie na twoją naukę jak brak materiałów i konieczność przetrząsania całego domu w ich poszukiwaniu.
4
Odpowiednio podziel naukę, by mieć wystarczająco dużo czasu na wszystkie zadania. Przykładowo zaplanuj czytanie notatek tak, by mieć czas na ponowne ich przejrzenie przed egzaminem.
5
Najpierw przystąp do opanowania pierwszego zagadnienia na twojej liście. Upewnij się, że pod czas nauki nie myślisz o niczym innym. Nie koncentruj się na tym co przed tobą, nie myśl o innych tematach i egzaminach. Skup się wyłącznie na tym, co masz przed sobą.
6
Gdy opanujesz pierwsze zagadnienie, zrób sobie krótką przerwę. Zrób coś, co odwróci twoją uwagę od egzaminu. Możesz pogadać z przyjacielem, posiedzieć chwilę w internecie lub przygotować sobie przekąskę. Cel to odprężenie umysłu, zanim przejdziesz do następnego zadania. Zawsze jednak ustal z góry ile trwa przerwa, jeżeli tego nie zrobisz, może się ona przedłużyć na cały dzień.
7
Wróć do punktu piątego i powtarzaj następne czynności, aż do momentu, gdy wykonasz wszystkie wyznaczone sobie zadania. Kilkakrotnie wypróbuj tą technikę, a z pewnością wyrobisz w sobie zdolność efektywnego uczenia się.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane