router linksys

Jak zresetować router Linksys?
DzejuDzeju - specjalista Tipy.pl

Z pewnością nikt nie lubi takich sytuacji, gdy włączasz komputer, uruchamiasz przeglądarkę internetową i pojawia się komunikat, że nie masz połączenia z Internetem. W takiej sytuacji (o ile nie nastąpiła awaria zewnętrznej sieci) należy zresetować swój router. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak to zrobić.
1
Odłącz bądź wyłącz modem DSL lub modem kablowy.
2
Z tyłu routera Linksys zlokalizuj mały przycisk oznaczony Reset.
3
Naciśnij przycisk Reset i przytrzymaj przez około 30 sekund.
4
Poczekaj do chwili, aż na routerze zaświecą się światełka Power, WLAN i Internet.
5
Ponowie podepnij router do modemu (jeśli wcześniej go odłączyłeś) lub włącz modem.
6
Otwórz przeglądarkę internetową, aby sprawdzić czy masz dostęp do Internetu. Jeśli nadal nie masz połączenia z Internetem, konieczne będzie ponowne uruchomienie komputera.
7
W niektórych przypadkach może zaistnieć konieczność ponownej konfiguracji routera z poziomu przeglądarki (domyślny adres routera to 192.168.1.1.). Przejdź do Status i odnawiaj ustawienia DHCP dopóki nie pojawi się adres IP. Jeśli to zawiedzie, spróbuj przejść do wiersza poleceń i wpisz „arp-a”. Powinna pojawić się lista routerów i adresy komputerów w sieci lokalnej. Może się bowiem okazać, że router Linksys będzie miał adres 192.168.0.1.
?

Wskazówki
* Po dociśnięciu przycisku Reset upewnij się, że trzymasz go wystarczająco długo. Nie zwalniaj docisku dopóki nie będziesz mieć pewność, że router został zresetowany. Najlepiej przytrzymać przycisk w takiej pozycji przez co najmniej 30 sekund.
* Jeśli nadal będziesz miał problemy z połączeniem z Internetem, skontaktuj się z lokalnym dostawcą.
* Po zresetowaniu routera, powróci on do ustawień domyślnych. Jeśli wcześniej otwierałeś porty do gier, teraz będą one znów zamknięte.
* W zależności dostawcy, z którego usług korzystasz, w niektórych przypadkach po zresetowaniu routera następuje zmiana adresu IP. Przydzielenie nowego adresu IP może zająć nawet 24 godziny. W tym czasie będzie pojawiał się komunikat „brak łączności” lub „dostęp ograniczony”.
* Zresetowaniu routera wiąże się ze zmianami wszelkich ustawień do domyślnych, w tym również hasła, jeśli wcześniej ustaliłeś inne.
* Jeśli włączanie i wyłączanie routera nadal nie pomaga, spróbuj skorzystać z innej przeglądarki internetowej. Być może router nie jest wcale powodem usterki.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Rafi
12.02.2013
To reset rutera zmienia IP? o.O
Korek
18.01.2012
Tylko, czy wszyscy to traktują poważnie, co napisane w artykule, bo są tacy, do których nawet to nie dotrze. Taki jeden spaprał nam niedawno całą osiedlową sieć, bo pomylił gniazda WAN i LAN. Ale cóż, Polak potrafi...śmiechu warte!