cera tłusta

Jak dbać o cerę tłustą?

ArielkaArielka - specjalista Tipy.pl
Cera tłusta wymaga szczególnej dbałości i uwagi. Chyba żadna z nas nie lubi, gdy jej buzia świeci się jak choinka bożonarodzeniowa. Trzeba więc temu zaradzić. Jak? Przeczytajcie poniższy artykuł i dowiedzcie się jak dbać o tłustą cerę.
1
Nawet jeśli Twoja twarz jest podatna na świecenie się, to nie zapominaj o tym, że Twoja cera jest delikatna. Zamocz waciki w płynie do demakijażu i połóż na oczach, aby makijaż się rozpuścił. W ten sposób unikniesz tarcia powiek. Po tym czasie przetrzyj delikatnie powieki i usuń resztkie makijażu.
2
Przemyj twarz letnią wodą. Następnie nałóż żel do mycia twarzy i umyj ją dokładnie. Żel do mycia twarzy jest dużo lepszym rozwiązaniem niż mydło, ponieważ zmyje z twarzy zbędny tłuszcz, brud i nieczystości nie wysuszając dodatkowo skóry. W czasie mycia twarzy masuj ją delikatnie, a następnie spłucz twarz dużą ilością ciepłej wody.
3
Zamocz płatek kosmetyczny w toniku ściągającym. Przetrzyj nim twarz. Jeśli czujesz, że tonik za bardzo ściąga skórę na twarzy rozcieńcz go w wodzie destylowanej.
4
Nawet tłusta cera potrzebuje nawilżenia. Dzięki temu pozostaje miękka i elastyczna. Wybierz krem odpowiedni dla Twojego rodzaju cery.
5
Pozwól, aby skóra wchłonęła krem. Pozostaw ją w spokoju na kilka dobrych minut. Następnie przyłóż do twarzy chusteczkę higieniczną, aby wchłonęła nadmiar tłuszczu. Dzięki temu zabiegowi, cera nie będzie się świecić.
6
Pamiętaj też o zdrowej diecie. Ogranicz spożycie fast foodów, wafli, ciasteczek i innych kalorycznych i tłustych przekąsek. Pamiętaj o stosowaniu maseczek raz w tygodniu. Myj twarz tak często, jak tylko możesz.

Powiązane porady

cera tłusta
tłusta cera
zakórniki

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

#6926
27.12.2010
Agatko, na tłustej cerze również pojawiają się zmarszczki, które nieco różnią się od tych, jakie powstają na cerze suchej. Przy cerze suchej, skórę pokrywa siateczka drobnych zmarszczek. Przy tłustej natomiast, zmarszczki pojawiają się później, ale stanowią one głębokie bruzdy.