Risotto z pieczarkami

Jak zrobić risotto z pieczarkami?

Amanda - specjalista Tipy.pl
Poniżej znajdziesz przepis ze zdjęciami jak krok po kroku zrobić risotto z pieczarkami. Jeśli nie jesteś wegetarianinem to do risotta możesz dodać również kurczaka - będzie pyszne!
P

* 50 g suszonych borowików
* kostka rosołowa
* 2 łyżeczki oliwy z oliwek
* 1 cebula drobno posiekana
* 2 ząbki czosnku, zgniecione
* 250 g pieczarek, pokrojone w plasterki
* 300 g ryżu do risotto (np. arborio)
* 175 ml białego wina
* 25 g masła
* garść pietruszki (posiekanej)
* 50 g parmezanu (świeżo startego)

1
Odcedzanie grzybów
Suszone grzyby przesyp do garnuszka i zalej litrem gotującej się wody. Mocz przez około 20 minut, odcedź pozostawiając troszkę wody na dnie. Rozgnieć kostkę rosołową w pozostałej wodzie po grzybach i odstaw na bok. Grzyby dobrze odsącz i drobno pokrój.
2
Smażenie grzybów
Rozgrzej olej na głębokiej patelni na średnim ogniu. Dodaj cebulę, czosnek i podsmażaj przez 5 minut na złoto. Całość zmieszaj ze świeżymi i suszonymi grzybami. Dopraw solą i pieprzem a następnie smaż jeszcze około 8 minut aż grzyby będą miękkie.
3
Risotto z grzybami
Na patelnię (tą na której jest cebula i grzyby) wsyp ryż i podsmażaj go przez około 3-5 minut. Po tym czasie wlej na patelnię wino i chwilkę pogotuj aż cały alkohol się ulotni. Ogień zmniejsz do minimum i wlej 1/4 bulionu z kostki. Ryż duś często mieszając, aż bulion z winem zostanie wchłonięty przez ryż. Dodaj kolejną 1/4 bulionu i dalej duś i mieszaj. Ryż powinien już robić się kremowy, pulchny i miękki. Co pewien czas dolewaj kolejne ćwiartki bulionu, aż ryż będzie już prawie gotowy.
4
Duś aż ryż zrobi się miękki. Jeśli ryż będzie nadaj niedogotowany to dodaj do niego 1 łyżkę wody. Ściągnij patelnię z palnika, dodaj masło i posyp po wierzchu połową sera i pietruszki. Przykryj pokrywką i pozostaw na kilka minut, aby ryż mógł wchłonąć resztki wywaru i aby troszkę przestygł. Po raz ostatni wymieszaj dobrze risotto i posyp po wierzchu pozostałym serem i pietruszką.
5
Inny smak

Podczas podsmażania cebuli i czosnku dodaj jeszcze kawałki kurczaka. Będzie naprawdę pyszne!

?

Wskazówki
* 445 kalorii, białko 15g, węglowodany 63g, tłuszcz 17 g, tłuszcze nasycone 7,7g, błonnik 4g, cukier 3g, sól 1,45 g

Powiązane porady

kaczka z jabłkami
Stek w marynacie
Kotlety mielone z kurczaka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane