wstawianie edytora równań

Jak zrobić równanie w Wordzie?
sid - specjalista Tipy.pl

Wstawianie równania w programie Word może sprawić nam nieco kłopotu. Jednak wbrew pozorom to nic trudnego. Przeczytaj poniższe wskazówki, a podpowiem ci, jak to zrobić.
1
Kliknij w miejscu, w którym chcesz wstawić równanie.
2
W menu Wstaw kliknij polecenie Obiekt. Pojawi się nowe okno, kliknij na zakładkę Utwórz nowy.
3
W polu Typ obiektu wybierz pozycję Microsoft Equation 3.0. Jeśli edytor równań Microsoft nie jest dostępny, będziesz musiał go zainstalować – instrukcję instalacji znajdziesz w kroku 4. Jeśli edytor jest już zainstalowany na twoim komputerze, przejdź od razu do kroku 5.
4

Jeśli pakiet Microsoft Office został zainstalowany z sieciowego serwera plików lub z folderu udostępnionego na którymś z komputerów lokalnych, musisz zainstalować edytor równań z tej samej lokalizacji. Jeśli instalowałeś pakiet Office z płyty CD-ROM, wystarczy włożyć płytę do stacji dysków.
1. Zamknij wszystkie programy.
2. Jeśli korzystasz z systemu Microsoft Windows XP, w Panelu sterowania wybierz opcję Dodaj lub Usuń programy.
3. W polu Aktualnie zainstalowane programy wybierz opcję Microsoft Office lub Microsoft Word, z zależności od tego czy program Word został zainstalowany jako część pakietu Office czy pojedynczy program. Następnie kliknij w opcję Zmień.
4. Pojawi się ekran Opcje trybu konserwacji, kliknij przycisk Dodaj lub Usuń funkcje, a następnie kliknij na Dalej.
5. Jeśli pojawi się ekran Instalacja niestandardowa, wybierz opcję Wybierz zaawansowane dostosowywanie aplikacji, a następnie kliknij w przycisk Dalej.
6. Na liście funkcji do zainstalowania, kliknij na wskaźnik rozwijania [+] obok opcji Narzędzia Pakietu Office.
7. Zaznacz kwadrat znajdujący się obok opcji Edytor Równań, a następnie kliknij polecenie Uruchom z mojego komputera.
8. Kliknij opcję Aktualizuj.
9. Uruchom ponownie program Word.

5
Kliknij przycisk OK.
6
Wpisz równanie wybierając symbole z paska narzędzi Microsoft Equation i wpisując odpowiednie zmienne i liczby. W górnym wierszu paska narzędzi równań możesz wybierać spośród ponad 150 symboli matematycznych. Dolny wiersz zawiera różne wyrażenia i funkcje, takie jak ułamki, całki czy sumowanie.
7
Aby powrócić do programu Microsoft Word, kliknij poza obszarem równania.
8

Jeśli często masz potrzebę wpisywania równań matematycznych, możesz dodać przycisk Edytora równań do paska narzędzi Word. Dzięki temu łatwo i szybko będziesz mógł dodać potrzebne równanie. W tym celu:
1. Kliknij prawym przyciskiem myszy na pasek narzędzi, w którym chcesz dodać przycisk, a następnie wybierz opcję dostosuj. Kliknij na zakładkę Polecenia.
2. Na liście Kategorie kliknij na pozycję Wstaw.
3. Na liście Polecenia kliknij na pozycję Edytor równań, a następnie przeciągnij go do paska narzędzi.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

moonalisa
01.02.2016
BARDZO mi pomogłeś, wszystko fajnie i jasno opisane, dzięki wielki, pozdrawiam