przykładowy folder reklamowy

Jak zrobić folder reklamowy w Wordzie?

Larry - specjalista Tipy.pl
Foldery reklamowe są ważnym elementem planu marketingowego każdej firmy. Łatwo można je dostarczyć do klienta, są niedrogie w przygotowaniu i dzięki nim wzrasta wiarygodność firmy. Broszury mogą być używane w dowolnej części procesu marketingowego, od rozpoczęcia sprzedaży aż do jej zamknięcia. Foldery reklamowe są bardzo ważne, dlatego warto stworzyć je dla wszystkich produktów, które masz w ofercie lub każdej kategorii produktów. Broszury reklamowe powinny być ściśle skupione na konkretnym elemencie oferty, dlatego lepiej stworzyć kilka szczegółowych broszur, zamiast jednej z wszystkim.
Najprostszym programem, który możemy wykorzystać do stworzenia folderów reklamowych jest program Microsoft Word. Istnieją dwie możliwości wykonania broszury w tym programie – możesz pobrać gotowy szablon i wypełnić puste pola lub też stworzyć broszurę samodzielnie.
Możesz w prosty sposób utworzyć własny folder z szablonu pobranego z internetu. Wystarczy wejść na stronę internetową Microsoft Office Online, pobrać taki szablon, a następnie zastąpić cały tekst i zdjęcia własnym tekstem i fotografiami.
Jeśli jednak chcesz stworzyć folder reklamowy samodzielnie, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami.
1

Zaplanuj, jaki chcesz układ broszury. Najczęściej są to układy z dwoma bądź trzema zakładkami. Układ z dwoma zakładkami jest jednokrotnie składny i posiada cztery panele, po dwa z przodu i z tyłu. Układ z trzema zakładkami jest składany w dwóch miejscach i posiada sześć paneli, po trzy z każdej strony. Zaplanuj rozkład materiału i zdecyduj jaką broszurę powinieneś przygotować.

2
folder reklamowy w Wordzie - krok 2.

W menu plik wybierz opcję Ustawienia strony. W zakładce Marginesy ustaw odpowiednią ich wielkość. Wszystkie powinny mieć taką samą wartość, co najmniej 0,5 cm. Dzięki temu twoja broszura będzie wyglądała przejrzyście.

3
W tym samym oknie ustaw orientację strony na poziomą, bez względu na to jaki rodzaj broszury wybrałeś. Broszury będą projektowane i drukowane w położeniu poziomym, dopiero później będziesz przystępować do robienia zakładek.
4
folder reklamowy w Wordzie - krok 4.

W menu Format wybierz opcję Kolumny (możesz otworzyć funkcję również z paska narzędzi), dzięki niej stworzysz poszczególne panele na swoją broszurę. Jeśli zdecydowałeś się na folder z trzema zakładkami, umieść trzy kolumny na jednej stronie i trzy kolumny na drugiej stronie (z tyłu broszury). Jeśli chcesz stworzyć folder w dwoma zakładkami, utwórz po dwie kolumny, na każdej ze stron. Jeśli istnieje taka potrzeba, możesz zmienić odstępy między kolumnami i ich szerokość, jednak w większości przypadków domyślne rozłożenie jest odpowiednie.

5
folder reklamowy w Wordzie - krok 5.

Wstaw podziały pomiędzy kolumnami, tak aby każda strona twojej broszury zawierała oddzielne informacje. Umieść kursor w pierwszej kolumnie (znajdującej się po lewej stronie), przejdź do menu Wstaw > Podział … > Podział kolumny. Teraz kursor powinien znajdować się na początku kolejnej kolumny. W razie potrzeby, jeśli masz folder z trzema zakładkami, stwórz kolejny podział kolumny.

6

Wstaw > Podział … > Podział strony. Wstaw podział strony, aby przejść na tylną część broszury. Tę samą czynność możesz wykonać wstawiając kursor w kolumnę po prawej stronie i wykonując podział kolumny (jak w kroku 5). Będziesz znajdować się już na drugiej stronie broszury.

7

Dodaj grafikę i tekst do każdej kolumny. Pamiętaj, by wstawiać tekst dokładnie na tej stronie, na której powinien się on znajdować. Możesz również spróbować wydrukować obie strony, ponumerować kolumny, a następnie złożyć ze sobą dokument, aby sprawdzić, gdzie każda kolumna powinna się znajdować.

8
Jeśli jesteś zadowolony z efektu swojej pracy, zapisz projekt folderu reklamowego.
9
Wydrukuj po raz kolejny w odpowiedni sposób swoją broszurę. Jeśli wszystko wygląda tak jak chciałeś, wyślij plik do drukarni i zamów tyle kopii, ile będziesz potrzebować.
?

Wskazówki
* Jeśli zamierzasz rozsyłać swoje broszury, możesz od razu wydrukować na nich adres odbiorcy. Będzie to wiązało się z dodatkowymi kosztami, ale pozwoli ci zaoszczędzić wiele czasu. Jeśli masz zamiar rozdawać foldery lub położyć je w swoim sklepie, możesz pominąć to rozwiązanie.
* Pamiętaj, aby zapisać folder na swoim komputerze. Dzięki temu zawsze będziesz mógł ponownie go otworzyć i wprowadzić zmiany. Możesz również zmieniać kolory broszur bądź czcionkę w zależności od reklamowanych produktów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Word
konwersja pdf na doc
konwersja z doc na pdf

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane