liczba znaków w dokumencie

Jak policzyć znaki w Wordzie?

Larry - specjalista Tipy.pl
Microsoft Word to bardzo popularny edytor tekstu, ale dzięki niemu możesz zrobić znacznie więcej niż tylko przelać myśli na „papier”. Jest to również bardzo wygodne narzędzie, które możemy wykorzystać do wykonania określonych zadań, w tym także obliczenia ilości znaków w zaznaczonym tekście. Poniżej dowiesz się jak zrobić to w Wordzie 2010, 2007 i 2003.
1
statystyka wyrazów - Word 2003
Word 2010
Zaznacz tekst, w którym chcesz policzyć liczbę znaków. Jeżeli interesuje cię statystyka wyrazów w całym dokumencie, nie korzystaj z zaznaczenia.

Sposób I:
Na karcie "Recenzja" (grupa "Sprawdzanie") Kliknij na ikonę "ABC 123". Wyświetli się okno statystyki wyrazów zaznaczenia lub całego dokumentu.
2
word 2010 - liczba znaków
Sposób II:
Przełącz się na kartę "Menu". Z menu "Narzędzia" ("Tools") wybierz opcję "Statystyka wyrazów" ("Word Count").
3
statystyka wyrazów - word 2007
Word 2007

Jeśli korzystasz z Word 2007 w zakładce Recenzja kliknij na ikonę „ABC123”.

4
liczba znaków - word 2007
Word 2007 wyświetla również informację na temat liczby znaków na pasku stanu, znajdującym się na dole okna.
5
liczba znaków w word 2003
Word 2003

Zaznacz tekst, w którym chcesz określić liczbę znaków. W tym celu kliknij myszką na początku tekstu i przeciągnij ją aż do odpowiedniego momentu. Zaznaczony tekst powinien być podświetlony. Jeśli chcesz obliczyć liczbę znaków w całym tekście, wystarczy wcisnąć kombinację klawiszy Ctrl + A.

6
W górnej części okna programu Microsoft Word kliknij na menu Narzędzia. Otworzy się pasek z różnymi opcjami.
7
Z rozwiniętego paska wybierz opcję „Statystyka wyrazów”. Pojawi się małe okienko ze statystyką. Znajdziesz w nim informację na temat liczby wyrazów, ilości znaków ze spacjami lub znaków bez spacji.

Powiązane porady

Word
konwersja pdf na doc
wstawianie edytora równań

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Krystyna
02.03.2015
Dzięki. Uratowałeś mi życie.
Grover
10.09.2013
Autor artykułu jest chyba śleby. Przecież tam widać liczbę wyrazów a nie liczbę znaków!!!
MB
02.08.2013
Jak ustawić aby Word 2007 wyświetlał również informację na temat liczby znaków na pasku stanu? Ja widzę jedynie opcję dotyczącą liczby wyrazów.