przykładowy kolaż

Jak zrobić kolaż?

Kristoff - specjalista Tipy.pl
3
Przygotuj bazę.

Przygotuj bazę przez dostosowanie jej do potrzebnych wymiarów i kształtu. Dodaj też ozdoby, które chcesz umieścić w tle.

4
Użyj nożyczek, aby powycinać kawałki do kolażu.

  • Spróbuj powycinać swoje materiały w niezwykłe kształty, wytnij słowa z różnych źródeł lub sklej je z pojedynczych liter.

  • Wytnij obraz, jego znaczną część lub tylko kawałek z charakterystycznym kolorem lub kształtem, który wywoła jakieś uczucia.

  • Wycinaj różne kształty wyrazów i obrazów.

5

Spróbuj także powydzierać niektóre fragmenty.

Nieregularne kształty, które powstają podczas wydzierania, nadadzą zupełnie inny charakter, niż gładkie wycinanki.

6
Dokładnie zaaranżuj tło.

Baw się różnymi elementami i nie bój się, że powstanie mały bałagan.

7
Nałóż klej na każdy pojedynczy element.

Nie musisz pokryć całej powierzchni, jeżeli nie chcesz i nie każdy kawałek musi być przyklejony na płasko. Możesz pozaginać lub zmiąć kawałki papieru lub tkaniny, by uzyskać odmienną teksturę.

8
Pozostaw całość do całkowitego wyschnięcia.

Zależnie od tego, jakiego kleju użyłeś, poczekaj kilka godzin, aż kolaż całkiem wyschnie lub pozostaw go do wyschnięcia na cały dzień.

?

Wskazówki
* Nie spiesz się. Bądź cierpliwy i ostrożnie dobieraj materiały.
* Kolaż jest doskonały do eksperymentowania. Możesz poeksperymentować z kolorami, przestrzenią, teksturami i przekazem.
* Jeżeli lubisz taką zabawę, spróbuj zrobić kolaż elektroniczny.
* Jeżeli chcesz wszystko dokładnie zaplanować, porozkładaj swoje materiały na podłodze na sucho i układaj je do momentu, aż wszystko nie znajdzie odpowiedniego miejsca. Następnie zrób zdjęcie i zabierz się do klejenia.
* Zrób dokładnie taki kolaż, na jaki masz ochotę i nie obawiaj się eksperymentować.
* Pozwól by prowadził cię instynkt. Wyraź siebie w kolażu.
* Nie musisz przyklejać wszystkich elementów poziomo, ukos jest znacznie ciekawszy.

Powiązane porady

Dom z papieru
Pająk z papieru - dla dzieci
zdrapka

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Inka
07.02.2014
Kolaż to ciekawa technika. Ja zwykle zaczynam od wybrania tematu, podłoża i wybrania szkicu. Dopiero potem szukam materiałów, przykładam na próbę i przyklejam. Trzeba też wybrać odpowiedni klej. Chyba, że znajdę wcześniej materiał, który mnie zainspiruje. Pamiętam, że w dzieciństwie uwielbiałam wycinać jakieś strony z gazet i wyklejać je z innych wycinek. Albo inaczej, rysować na kartce jakieś pomieszczenie a potem wypełniać go dziwnymi meblami, postaciami i zwierzętami. Świetna sprawa!
topielica
19.04.2013
Czemu nie można się pobawic zwłaszcza jeśli ktoś ma fantazję -może wyjśc coś naprawdę fajnego.
as
04.03.2012
słabe