grzyby

Jak zamrozić grzyby?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
W sezonie grzybowym zbierasz wiele grzybów, ale nie jesteś w stanie zjeść wszystkich od razu. Najchętniej zostawiłabyś je sobie na później. Nic prostszego, proponuję je zamrozić. Jak to zrobić? Poniżej znajdziesz instrukcje.
1
Co prawda mrożone grzyby nie posiadają już tak mocnego aromatu jak świeże czy suszone, ale w zależności od tego, do czego chcemy ich później użyć, można je mrozić na kilka sposobów. Przed zamrażaniem należy jednak grzybki odpowiednio przygotować. Można to zrobić na trzy sposoby:
2

Grzyby najlepiej jest najpierw podsmażyć. Po pierwsze oczyść grzyby, umyj je i pokrój na mniejsze kawałki (najlepiej plasterki). Podsmaż je na oliwie, najlepiej z dodatkiem cebuli i czosnku. Oprósz grzybki czarnym pieprzem. Zamrażaj je w małych porcjach w plastikowych woreczkach lub pojemnikach. Gdy będziesz chciała użyć mrożonych grzybów, po prostu podsmaż ich porcję na patelni.

3

Innym sposobem jest przyrządzenie swego rodzaju „pasty” grzybowej. Robi się ją siekając bardzo drobno grzyby i cebulę, a następnie smażąc tą mieszankę na maśle lub oliwie przez długi czas (ok. godzinę) na małym ogniu, dopóki cały sok z grzybów nie odparuje. Tak przyrządzoną pastę należy zamrażać jak w kroku 1.

4

Ostatnim sposobem są grzyby blanszowane. Oczyść grzyby i rzuć je na wrzącą wodę. Ponownie doprowadź wodę do wrzenia i gotuj 2 minuty, a, następnie odcedź grzyby i opłucz zimną wodą. Nie jest to najsmaczniejszy sposób na przygotowanie grzybów do zamrożenia, ale jest zdecydowanie najszybszy. Nieco lepszy rezultat uzyskasz blanszując grzyby na parze.

Powiązane porady

dżem pomarańczowy
kiszona kapusta
Pasteryzowanie

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

joAnna
06.10.2017
Mój przepis sprawdzony na zamrożenie grzybów.Otóż przed zamrożeniem grzyby należy oczyścić.Można też opłukać.Następnie grzyby kroimy (tak jak frytki),odpowiedniej wielkości porcje wsypujemy do woreczka foliowego i wkładamy do zamrażalnika.Grzyby po rozmrożeniu przygotowuje się w/g potrzeb (zupa,sos)
Jolanta
02.11.2015
Odnosnie mrozenia grzybow.jesli chcemy zostawic sobie ten nadmiar a nie suszymy,-wypraktykowalam:oczyscic dokladnie osobno kapelusze ,jesli chcesz to i korzonki/sa tez smaczne/.Po oczyszczeniu wytarciu recznikiem papierowym,sprawdzeniu czy wszystko jest OK.wkladam do worka foliowego specjalnego do zamrazania i do kuwety. i na Sw.Bozego Narodzenia swietna zupka ze swiezych grzybkow.Oczywiscie po rozmrozeniu wyplukac dobrze czyli jeszcze raz oczyscic juz woda i gotowac.Sa super o bez dodatkowej roboty.Prosze sprobowac,w tym roku sa grzybki w lesie.smacznego!jeszcze jedna uwaga!mrozimy w zamrazarce a nie w zamrazalniku.Temp -18stopni C.
ja
01.10.2015
A ja od lat grzyby przesmażam (aż odparuję wodę ) na czystym smalcu ( nie jełczeje) -gorące przekładam do słoiów- odracam do góry dnem i gotowe do przechowywania.Potem smalec można użyć do posmażenia np mięsa a grzyby do jajecznicy.PYCHOTKA!!!!
sflustrowany
30.08.2014
nawet nie mogę poczytać przez tego pojebanego prowidenta, wyłączcie to gówno
leszek
27.08.2014
Ja mroziłem (- 12 st. C) nawet tylko po lekkim oczyszczeniu (chlust, chlust w wiaderku - praktycznie tylko usuwanie liści, igieł i ziemi...). Po rozmrożeniu (naturalnym, nie wrzucać do wody dla przyspieszenia!) dopiero dokładnie oczyszczałem i robiłem co chciałem. Tylko lekko oklapły, poza tym - jak świeże!
Justyna306
22.03.2013
A co z bezpośrdnim mrożeniu zaraz po sebraniu i oczyszczeniu? Słyszałam, że duzo ludzi tak robi. W koncu zawsze po rozmrożeniu mozna je zagodować, usmażyć czy co tam kto sobie życzy :)