fasola szparagowa

Jak gotować fasolkę szparagową?

Hose - specjalista Tipy.pl
Fasola szparagowa to bardzo smaczna odmiana roślin strączkowych znana niemal na całym świecie. Istnieje wiele rodzajów tej fasoli, które różnią się między sobą smakiem i mięsistością. Fasolkę szparagową możesz ugotować w wodzie, przyrządzić na parze lub nawet w kuchence mikrofalowej. Poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.
1
Gotowanie na parze.

Opłucz fasolę szparagową pod strumieniem chłodnej wody. Upewnij się, że na strąkach nie został żaden brud.

2
Odetnij końce fasolki i usuń włókna. Utnij strąki na odpowiednią długość lub pozostaw je w całości. Umieść fasolę w koszu do gotowania na parze.
3
Do garnka lub rondla nalej wodę na wysokość ok. 5 cm. Przykryj garnek pokrywką i doprowadź wodę do wrzenia.
4
Gdy woda zacznie wrzeć, włóż do garnka koszyk do gotowania na parze. Przykryj garnek i gotuj strąki fasoli przez około 8–10 minut, w zależności od ich wielkości. Po upływie tego czasu wyjmij jeden strąk i sprawdź czy fasola jest gotowa. Powinna być miękka, ale jednocześnie krucha i chrupiąca.
5
Gdy fasola będzie już gotowa, wyjmij ją z kosza go gotowania na parze i odstaw na bok, aby nieco ostygła. Fasola szparagowa może być podawana jako przystawka, z masłem i tartą bułką lub z sosem.
6
Tradycyjne gotowanie.

Wyczyść i odpowiednio przygotuj fasolkę szparagową (tj. opłucz ją i odetnij oba jej końce).

7
W dużym garnku zagotuj na średnim ogniu wodę. Użyj około 4 litry wody na 1 kg fasoli. Duża ilość wody pomaga skrócić czas gotowania fasoli szparagowej.
8
Ostrożnie wrzuć umytą fasolę do wrzącej wody. Dodaj łyżkę soli, przykryj garnek i ponownie doprowadź wodę do wrzenia.
9
Gotuj strąki przez około 6–8 minut. Degustacja jest najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy fasola jest już gotowa. Sprawdzaj to kilka razy przed upływem czasu gotowania, nie chcesz przecież, żeby fasolka się rozgotowała.
10
Odcedź fasolę i natychmiast opłucz zimną wodą.
11
Fasolka szparagowa jest już gotowa do zjedzenia. Możesz podać ją jako dodatek do mięs, drobiu lub ryb. Możesz również wymieszać ją z odrobiną soku z cytryny, solą i masłem lub roztopić na patelni odrobinę masła razem z bułką tartą i polać nim fasolkę. Smacznego!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

zapiekanka z grzybami
warzywa
kuskus ze szpinakiem

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Friday47
23.11.2012
Ha idę gotować fasolkę i następnie powstanie cyklon b :D wszystkich w domu potruje :D
greg
09.08.2012
fasolkę należy gotować bez przykrycia aby trujący cyjanowodór mógł się ulotnić!! Jest to bardzo ważne.