Wieniec z suszonych kwiatów

Jak zrobić wieniec na grób z suszonych kwiatów?

AniaAnia - specjalista Tipy.pl
Przed świętem zmarłych, na każdym kroku sprzedawane są różnego rodzaju dekoracje, wieńce, wiązanki itp. Jeżeli masz mały budżet i trochę chęci, możesz wykonać dekoracyjny wieniec własnoręcznie. Niewymagane są wielkie umiejętności. Do pomocy przy robieniu wieńca, możesz zaprosić starsze dzieci, które z chęcią będą chciały dołożyć starań, aby stworzyć piękny wieniec na grób dziadka czy babci.
P

* suszone kwiaty,
* słoma,
* kawałek materiału, może być stare prześcieradło, lub stary t-shirt,
* szpilki,
* sznurek,
* wstążka/kokarda,
* lakier do włosów.

1
Weź pokaźną garść słomy, (o średnicy około 6 cm) zwiń tak jak wykręcasz pranie i utwórz koło, takiej wielkości, jak duży chcesz wieniec. Zawiąż sznurkiem końce, aby się nie rozkładało.
2
Potnij materiał na paski szerokości około 3-4 cm i owiń dokładnie słomianą obręcz, możesz dwa razy wokoło. Chodzi o to, aby materiał ściśle przylegał, aby otrzymać coś w rodzaju oponki. Otrzymana obręcz powinna być dość twarda.
3
Poucinaj główki suszonych kwiatów, przebij każdą główkę szpilką, wkłuwając ją do środka kwiatu.
4
Wbijaj szpilki z kwiatami jedna obok drugiej we wcześniej przygotowaną obręcz. Kwiaty powinny być wkłuwane bardzo gęsto, tak aby nie było widać obręczy.
5
Gotowy wieniec obficie spryskaj lakierem do włosów, to zapobiegnie kruszeniu się kwiatów i dłużej pozwoli utrzymać ich kolor. Pozostaw do wyschnięcia.
6
Do kwiatowej obręczy przywiąż kokardę, możesz przewiązać kokardę cienką wstążką, dzięki której będziesz mógł przywiązać wieniec do pomnika na nagrobku, albo go zawiesić.
?

Wskazówki
* możesz wykonać kilka takich wianuszków i położyć je na płycie grobowca, wkładając w każdy z nich znicz (tylko średnica wianka, musi być odpowiedni większa, aby znicz nie dotykał w żadnym miejscu do niego, bo mógłby zapalić wianek).
* Starsze dzieci możesz zaangażować do ucinania główek kwiatów, przebijania ich szpilkami, cały czas czuwaj nad ich bezpieczeństwem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane