Pies z paszportem

Jak wyrobić paszport dla psa?

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
Jeśli wybierasz się za granicę i postanowiłeś wziąć ze sobą swojego psa lub kota nie możesz zapomnieć o paszporcie dla niego oraz o odpowiednich szczepieniach. Poniżej znajdziesz potrzebne informacje, które pomogą ci wywieźć psa za granicę.
P

* ważne szczepienie przeciwko wściekliźnie
* elektroniczny chip bądź tatuaż
* paszport zwierzęcia domowego

1
Paszport dla psa, kota lub fretki ważny jest wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej oraz państw takich jak Andora, Islandia, Liechtenstein, Monako, Norwegia, San Marino, Szwajcaria oraz Watykan.
2
Przed wyrobieniem paszportu dla psa musimy nadać mu numer identyfikacyjny. Psa można oznakować na 2 sposoby: poprzez wszczepienie mikroczipu lub za pomocą tatuażu. Nadanie psu identyfikatora zależy od Polskiego Towarzystwa Rejestracji i Identyfikacji Zwierząt (www.identyfikacja.p).
3
Paszport dla psa można dostać u lekarza weterynarii. Koszt paszportu to około 51 zł jednak do tej kwoty należy doliczyć również cenę za szczepienia konieczne do wyrobienia paszportu (szczepienie przeciwko wściekliźnie).
4
Kraje takie jak: UK, Irlandia, Szwecja i Malta mają dodatkowe warunki jeśli chodzi o przewóz zwierząt. W tych państwach oprócz zaświadczenia o szczepieniu przeciwko wściekliźnie nasz pupil powinien również posiadać zaświadczenie o leczeniu przeciw bąblowicy, zaświadczenie o zabiegu przeciw kleszczom oraz dodatkowe badania potwierdzające skuteczność szczepionki przeciwko wściekliźnie.
?

Wskazówki
* Wymogi dotyczące zdrowia zwierząt, stosowane do przemieszczania zwierząt domowych o charakterze niehandlowym uregulowane są rozporządzeniem (WE) NR 998/2003 Parlamentu Europejskiego i rady z dnia 26 maja 2003 r (link poniżej).
* Psy i koty poniżej 3msc nie mogą wyjeżdżać za granicę ponieważ nie mają jeszcze szczepień przeciwko wściekliźnie.

Powiązane porady

paszport niewymagany
pakowanie walizki
wyjazd z dzieckiem za granicę

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Sylwia
23.07.2015
Warto zaznaczyć, że zgodnie z ustawą rejestr lekarzy upoważnionych do wydawania paszportu, prowadzi Okręgowa Rada lekarsko – weterynaryjna. Wpis do rejestru dokonany zostaje na wyłączny wniosek lekarza weterynarii. Wówczas otrzymuje on specjalne druki paszportów. Każdy z nich posiada niepowtarzalny numer. Paszport musi zawierać m.in nr identyfikacyjny naszego zwierzaka :)
Alicja
19.09.2011
u lekarza weterynarii
horcia
19.09.2011
Gdzie sie wyrabia paszport w ANGLI DLA PSA