Chory kot w łóżku

Jak rozpoznać, że kot jest chory?

KiciaKicia - specjalista Tipy.pl
Chory kot w łóżku
1 z 10
Szybkie rozpoznanie choroby może pomóc kotu w wyzdrowieniu. Istnieje wiele chorób kocich, z których część jest niestety nieuleczalna, jednak inne można wyleczyć za pomocą antybiotyków oraz odpowiedniej diety i pielęgnacji. Poniżej znajdziesz objawy choroby u kota.
1
mierzenie kotu temperatury
Zmierz kotu temperaturę

Kotu mierzy się temperaturę w odbycie za pomocą specjalnego termometru weterynaryjnego. Zanim przystąpisz do pomiaru posmaruj końcówkę termometru wazeliną (inaczej może kotka to boleć). Prawidłowa temperatura kota to 38 a 39.3 stopni Celsjusza.

Dobrze jednak zmierzyć kotu temperaturę wcześniej (lub po wyzdrowieniu), aby wiedzieć jaką zwykle ma temperaturę by mieć punkt odniesienia.
2
sprawdzanie dziąseł kota
Sprawdź dziąsła kota

Dziąsła kota powinny być różowe. Dziąsła bardzo blade, szare, żółte, niebieskie, czerwone, ceglaste są znakiem choroby.
3
śpiący kot
Czy kot jest ospały?

Ospałość i nieruchliwość u kotów są zwykle znakiem choroby. Przyczyną może być jakiś wirus, infekcja, odwodnienie organizmu, krwawienie wewnętrzne, anemia, brak apetytu lub wiele innych. Jednak jeśli Twój kot godzinami siedzi w jednym miejscu, nie przychodzi na zawołanie, mniej mruczy i wydaje się być smutny to z pewnością oznacza, że jest chory.
4
kot ma apetyt
Czy kot je i pije?

Jednym z objawów choroby u kotów jest brak apetytu. Chory kot nie chce jeść jak również prawie w ogóle nie pije. Jest to powód do poważnego niepokoju, ponieważ w ciągu kilku godzin kot może się odwodnić.
5
kot wymiotuje
Czy kot wymiotuje? Czy ma biegunkę?

Biegunka i wymioty mogą być objawem zatrucia pokarmowego (zatrucie jakimiś toksynami, salmonella) lecz również innych, poważniejszych chorób. Wymioty i biegunka szybko mogą doprowadzić kota do odwodnienia i hipoglikemii co może spowodować drgawki, zapaść a nawet śmierć. Dlatego, jeśli kot przestał pić i jeść, należy jak najszybciej udać się do weterynarza.
6
kot ma dreszcze
Czy kot ma dreszcze, ślini się lub dyszy?

Drżenie, ślinotok i dyszenie mogą być przyczyną stresu oraz bólu. Kot, który ma takie objawy jest zdenerwowany oraz obolały. Objawy te są bardzo niebezpieczne i należy jak najszybciej udać się do weterynarza.
7
kot apatyczny
Czy kot nie chce się bawić w swoje ulubione zabawy? Nie chce się już przytulać?

Żywy i ruchliwy kot, który nagle traci zainteresowanie zabawą lub staje się mniej towarzyski prawdopodobnie jest chory. Chore koty zachowują się zwykle całkiem inaczej niż normalnie. Towarzyski kot będzie szukać samotności, kot, który nie lubił przebywać z ludźmi, nagle zacznie szukać ich towarzystwa, kot rozrabiaka stanie się bardzo wyciszony itp.
8
kot kicha
Czy kot kicha i kaszle?

Infekcja górnych dróg oddechowych jest bardzo niebezpieczna dla kota. Musisz jak najszybciej udać się do lekarza. Kot sam się nie wyleczy z przeziębienia tak jak człowiek.
9
kot korzystający z kuwety
Czy kot korzysta z kuwety?

Jeśli twój kot nagle zaprzestanie korzystania z kuwety może to oznaczać, doszło do zapalenia pęcherza moczowego (lub inny stan zapalny dróg moczowych). Jeśli kot sika poza kuwetą to nie karć go i nie zakładaj, że jest to wina złego wychowania tylko udaj się z nim jak najszybciej do weterynarza.
?

Wskazówki
* Jeśli szukasz po Internecie objawów choroby kota to oznacza, że prawdopodobnie twój kot jest chory. Zaufaj swojemu instynktowi i weź natychmiast kota do weterynarza.
* Jeśli podejrzewasz kota, że jest chory wówczas sprawdzaj go co 2 h i zapisuj na kartce temperaturę, kolor dziąseł, częstość wymiotowania itp. Dane te pomogą weterynarzowi zdiagnozować chorobę.
* Nie mierz temperatury kota od razu po zabawie. Kot będzie wówczas rozgrzany więc pomiar nie będzie prawidłowy.
* Również nie mierz temperatury kotu od razu po spaniu - wówczas temperatura może być zaniżona.
* Dziąsła kota są jaśniejsze w chwili snu i obudzenia. Jeśli sprawdzasz kolor dziąseł to zrób to, jak kot się dobrze obudzi.
* Idź jak najszybciej do weterynarza. Im szybciej rozpocznie się leczenie tym szybciej kot wyzdrowieje. Niektóre choroby są nieuleczalne w późniejszym stadium rozwoju.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

kocie pazury
Miauczący kot
Zadławienie kota

Podobne porady

Komentarze (28)

* Pola wymagane

Kinga
06.11.2017
Mój kot ma 12 lat, jest po sterylizacji. Od paru dni chodzi ospały, cały dzień mlaszcze i burczy mu w brzuchu. Od dwóch tygodni mamy też nowego niespełna dwumiesięcznego kotka. Czy zachowanie starszego może być wywołane stresem na nowego domownika?
kocica
01.09.2017
Iwa, podaj kotu do jedzenia: 1 żółtko, 1 łyżeczkę miodu,1 tabletkę witaminy B12. Tabletkę rozgnieć i wymieszaj z miodem i żółtkiem. Następnie zaaplikuj kotu strzykawką mieszaninę.
irena
20.03.2017
Nasz kot ma 12 lat jest to kostka po sterelizacji, wychodzi na podwórko.Ostatnio bardzo niechętnie, a zauważyliśmy że często sika i mocz jest różowy, liże też się bardzo często właściwie po każdym oddaniu moczu. co mamy zrobić?
qasiqaak
26.09.2016
zawsze jak przypuszczacie że wasz kot jest chory szybko nalezy iść z nim do weterynarza
qasiqaak
26.09.2016
ja mam kota i wiem czy jest chory czy nie moge poradzić wam co zrobić tylko piszcie
tissol
04.05.2016
"Jeśli szukasz po Internecie objawów choroby kota to oznacza, że prawdopodobnie twój kot jest chory."
-yyy...naprawdę ?

Najważniejszy objaw to ta ospałość kota. Nawet jeśli normalnie je, to po kilku godz spania powinien być żywy, a jeśli wstaje, zjada coś i kładzie się z powrotem to trzeba go wziąć do weterynarza.
maurycy11
25.04.2016
Mój Maurycek odszedł. Bardzo cierpiał, nie mogłam tego znieść !! Szukam przyczyny , dlaczego nie dostrzegłam wcześniej zmian ?? Decyzja o eutanazji była bardzo bolesna
iva
18.04.2016
Jestem załamana !! Mój 11 letni kot -nie wychodzący z domu ,karmiony mieszanką suchej karmy Royal , czasami mokrą w saszetkach - jest w bardzo złym stanie .Nigdy nie był gruby, ale teraz jest b. chudy -chociaż waga wskazuje ok. 3,5 kg.Zaczęło się od drobnych strupków w okolicy głowy . Zaniepokojona tym poszam do weterynarza. Kazał kota odrobaczyć Ponieważ siedział tylko z nami w domu nie był przez wiele lat odrobaczywiony. Nic nie pomogło, kot prawie wcale nie jadł -tylko troszkę mokrej karmy. Przy nst. wizycie po tygodniu wet, przepisał coś na stan zapalny( miał lekka gorączkę) jakiś preparat do picia przez 4 dni.a przy okazji stwierdził, że kot jest wzorcowy, nie za gruby, ładna sierść itp. Po 5 dniach kolejna wizyta- kot bardzo słaby,prawie nie je (tylko mokrą karmę i to niewiele. Wet. już nie mówił o ładnym wyglądzie kota -tylko stwierdził ,że coś mu się nie podobają jego oczy, na pewno ma anemię.Po przebadaniu zewnętrznym stwierdził ,że to może być nawet białaczka(węzły chłonne powiększone, apatia, brak apetytu.Zalecił badania krwi. Już są pierwsze wyniki : bardzo silna anemia i leukocytoza ( nie wiem czy dobrze zapamiętałam nazwę -coś od leukocytów?) Na pozostałe wyniki jeszcze czekam. Ta moja walka trwa od już 4 tygodni. Kot leży tylko na blacie w łazience, nie chce jeść ani pić. Codziennie jeżdżę na kroplówki . Oddaje mocz do kuwety -dość sporo po tych kroplówkach.Widzę że ma wstręt do jedzenia.Gdy go zmuszam -to wypluwa, odwraca się ode mnie -jakby chciał mi powiedzieć -daj mi spokój.Znalazł sobie miejsce w łazience ( jest ciemna- bez okna) i tylko tam leży.Nie mogę już patrzyć na to co się z nim dzieje.Całą noc nie śpię ,zaglądam do niego, trochę pogłaszcze,próbuję zachęcić do picia czy jedzenia( bez skutku). Dzisiaj kolejna kroplówka i może będą już wyniki na wirusy.Nie wiem jaka będzie diagnoza wet.Boję się tego okropnie! Nie mogę tez już patrzeć jak mój Kot się męczy ...cały czas jestem w strachu ,że gdy wejdę do łazienki ...to może nie żyć...Wydaje mi się,że ja tez jestem chora ! Wiem -jestem świadoma tego, że kot bez jedzenia nie przeżyje długo. Na kroplówki nie wiem jak długo będzie mnie będzie jeszcze stać. Jestem u kresu sił ! A jeszcze niedawno było wszystko dobrze ! Co mam robić ??? Czy ktoś mnie rozumie?? Czy może mi coś poradzić??
xNowiutka
23.03.2016
koty są słodkie ale ja myśle że nie ważne czy tokot czy kotka więc ja mam pytanie! Po co oni robią takie dziwne żeczy (Piszą jak rozpoznać czy to kot czy kotka ) dziwne?
Ola
08.02.2016
U mojego kota ostatnio zauważyłam, że płacze i jak kicha to pozbywa się wydzieliny z nosa. Zrobił się ostatnio posępny. Normalnie je i wychodzi na dwór. Proszę o pomoc.