Plama z kawy na dywanie

Jak wyprać dywan?

MamaOliMamaOli - specjalista Tipy.pl
Masz już dość poplamionego dywanu? Nie możesz patrzeć na plamy po kawie, sosie czy obiedzie? Czas najwyższy wyprać dywan. Najprościej jest oczywiście zanieść dywan do prania, ale po co, skoro możesz to zrobić sam zaoszczędzając pieniądze.
P

* woda,
* czyste ręczniki,
* czysta ściereczka,
* szczotka do szorowania,
* środek do prania dywanów.

1
Zmieszaj środek do prania dywanów z wodą. Proporcje na pewno znajdziesz na opakowaniu środka.
2
Zawsze sprawdzaj stan worka w odkurzaczu. Nie chcesz przecież, aby kurz rozprzestrzeniał się po pomieszczeniu, które odkurzasz. Poodkurzaj więc dokładnie cały dywan. Zrób to naprawdę bardzo dokładnie odkurzając włosie w różnych kierunkach przynajmniej dwa razy.
3
Zwilż wodą za pomocą ściereczki te części dywanu, które są najbardziej zaplamione. Pozostaw na około dziesięć minut, aby woda 'rozmiękczyła' plamy.
4
Teraz zamocz szczotkę w wodzie rozmieszanej ze środkiem piorącym do dywanów i zacznij szorować namoczone wcześniej miejsca. Szoruj je w różnych kierunkach.
5
Następnie zmocz i wyszoruj cały dywan. Gdy dotrzesz do miejsc, które były bardziej poplamione i które już czyściłaś nie omijaj ich, tylko wyszoruj jeszcze raz.
6
Porozkładaj na dywanie czyste ręczniki, aby wsiąknęły wodę z dywanu. Najlepiej jeśli będziesz po nich chodzić lub czymś naciskać na nie.
7
Teraz będzie Ci potrzebna świeża, czysta woda. Porządnie wypłucz szczotkę, którą szorowałaś dywan.
8
Mocz szczotkę w czystej wodzie i przeszoruj dywan jeszcze raz, aby zebrać z niego użyty detergent. W razie potrzeby zmieniaj wodę i wyszoruj dywan jeszcze raz. To jest bardzo ważna część prania dywanów. Pozostawiony na dywanie detergent dużo szybciej wchłonie nowy brud. Jeśli masz taką możliwość to wynieś dywan na zewnątrz i go wypłucz wodą z węża. Najlepiej to robić gdy prognoza pogody zapowiada się ładnie, aby dywan mógł wyschnąć w przeciągu dnia czy dwóch. Osoby mieszkające w bloku zbytnio nie mają takiej możliwości, gdyż pozostawienie dywanu na trzepaku przed blokiem na noc nie jest dobrym pomysłem.
9
Jak już dywan całkowicie wyschnie jeszcze raz dokładnie go odkurz.
10
Możesz zakupić środek, który będzie chronił dywan przed szybkim 'przyjmowaniem' brudu. Popytaj w sklepach.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Usuwanie plam
jak czyścić i pielęgnować marmur?
pies sika w domu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane