Paprocie na ganku

Jak podlewać paprocie?
MamamiaMamamia - specjalista Tipy.pl

Paprocie rosną przepięknie w formie dzikiej, jednak trzymane w mieszkaniach mogą się okazać dość wybredne. Odtworzenie naturalnego środowiska dla paproci w domu wymaga nieco wysiłku, jednak gdy nauczymy się jak je prawidłowo podlewać i nawadniać, to będą rosły w naszych mieszkaniach przez wiele lat.
1
Dobierz odpowiednią ziemię dla paproci (można kupić w sklepach ogrodniczych specjalną ziemię dla paproci). Ziemia ta powinna dobrze przepuszczać wodę i mieć kwaśny odczyn (Ph 5÷5,5). Zwykle jest to mieszanka torfu, gliny i pasku. Paprotki bardzo lubią wilgoć, jednak zbyt dużo wody nie pozwoli jej się dobrze ukorzenić.
2
Jeśli nie wiesz czy pora podlać paprotkę dotknij ziemi. Jeśli jest wilgotna to z podlewaniem poczekaj jeszcze jakiś czas.
3
Paproć trzymaj na podstawce na kamieniach. Co jakiś czas wlewaj wodę na podstawkę, jednak tak, aby dno doniczki nie dotykało wody. Para unosząca się z niej zapewni paproci odpowiednią wilgoć.
4
Od czasu do czasu możesz zraszać paproć. Najlepiej robić to późnym wieczorem lub wcześnie rano.
5
Przemyśl używanie samopodlewającej doniczki. Możesz taką kupić w sklepach ogrodniczych lub online. Dzięki takiej doniczce unikniesz przelania paproci.
6
Paproć w domu
Unikaj trzymania paproci blisko klimatyzatora, kaloryfera czy grzejnika. Urządzenia te zbytnio przesuszają powietrze a paproć nie będzie się dobrze trzymać bez wilgoci.
?

Wskazówki
* Paprocie potrzebują powietrza ciepłego i wilgotnego. Dlatego bardzo ładnie rosną w łazienkach i kuchniach z oknem (w tych pomieszczeniach jest duża wilgoć).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane