Strach na wróble

Jak zrobić stracha na wróble?
KamilaKamila - specjalista Tipy.pl

Jesień to najlepsza pora na dekorowanie domu oraz podwórka i ogrodu. O tej porze roku możemy zrobić dekoracje bardzo tanim kosztem - jesień obfituje przecież w wspaniałe materiały po które wystarczy tylko sięgnąć ręką. Jesienne dekoracje podwórka to oprócz halloweenowych dyni również strachy na wróble. Zatem do dzieła! Przyszła już pora na zaskoczenie sąsiadów wspaniałym strachem na wróble. Niech zzielenieją z zazdrości!
P

* Dynia
* męski stary kombinezon na szelkach
* duża koszula w kratę
* słomkowy kapelusz
* szpilki
* agrafki
* 2 wiązki siana
* sznurek
* stare gumiaki
* stare rękawice
* stare rękawice ogrodowe
* drewniany pal

1
Weź ogrodniczki i zacznij upychać w nogawki siano. Upchnij w każdą nogawkę możliwie jak najwięcej siana, aby nogi były dobrze wypchane. Dół nogawek zwiąż sznurkiem w taki sposób, aby z każdej nogawki wystawało trochę siana.
2
Weź do rąk koszulę i przyłóż ją do ogrodniczek w taki sposób w jaki jest noszona - dół koszuli przyłóż do pasa w spodniach. Zapnij kilka dolnych guzików koszuli a następnie przypnij ją agrafkami do pasa w ogrodniczkach. Zacznij upychać siano w koszulę nie zapominając o jej rękawach - aby dobrze upchać siano do rękawów musisz mieć rozpięte górne guziki. Obwiąż sznurkiem w koszulę w pasie, aby siano się dobrze trzymało.
3
Dokończ zapinanie koszuli i wypchaj jeszcze szyję oraz rejon klaty. Jak już tors będzie dobrze wypchany obwiąż sznurkiem szyję (pod kołnierzem). Podciągnij szelki do góry i je zapnij.
4

Odetnij wierzchołek dyni, oczyść ją dokładnie z nasion i wytnij jej twarz. Po wycięciu nałóż dyni na głowę słomiany kapelusz i przytwierdź go mocno pineskami. Jeśli nie wiesz jak wyciąć twarz obejrzyj filmik "Jak wyciąć twarz w dyni na Halloween" oraz zapoznaj się z artykułem "Jak zrobić lampion z dyni".

5
Weź drewniany kołek i wbij go od spodu dyni na około 10 cm. Dolną część kołka wbij w słomianą szyję stracha na wróble.
6
Każdą z nóg włóż do gumiaków. Jeśli jest taka potrzeba to gumiaki przywiąż sznurkiem do nóg stracha na wróble. Na ręce stracha załóż stare robocze rękawice - jeśli nie chcą się trzymać to przywiąż je sznurkiem lub przytwierdź agrafkami do mankietów koszuli.
7
Posadź stracha na wróble na wiązce siana i przymocuj go za pomocą sznurka. Połóż obok niego dynie, kukurydze oraz inne jesienne dekoracje.
?

Wskazówki
* Aby strach na wróble wyglądał jeszcze ciekawiej możesz na noc zapalać w dyni (w głowie stracha) światełko, aby oczy i uśmiech były podświetlone.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane