Kobieta na diecie

Jak schudnąć w 2 tygodnie?

Karolla - specjalista Tipy.pl
Zrzucenie niechcianych kilogramów nie zawsze jest proste. Istnieje wiele diet, które obiecują cudowne efekty, jednak większość z nich jest niezdrowa i wyniszczająca dla naszego organizmu. Odchudzanie się w prawidłowy i zdrowy sposób pomoże ci uniknąć przytycia w późniejszym okresie, jednak musisz być gotowa na zmianę zarówno swojej diety jak i stylu życia. Musisz przede wszystkim wyeliminować z diety pewne produkty i zacząć się więcej ruszać. Pamiętaj jednak, aby się nie głodzić i nie starać schudnąć zbyt dużo w małym okresie czasu, ponieważ spowoduje to efekt jojo. Musisz również wiedzieć, że im więcej masz nadwagi, tym szybciej schudniesz. Jeśli jednak jesteś osobą szczupłą to utrata kilogramów zabierze ci więcej czasu. Im jesteśmy szczuplejsi - tym wolniej chudniemy. Najlepszym sposobem na odchudzanie jest dieta i regularne ćwiczenia. Oczywiście każda z nas chciałaby odrobinę magii przy odchudzaniu ale lepiej o niej zapomnieć. Tabletki na odchudzanie są w większości przypadków szkodliwe i nie przynoszą gwarantowanych rezultatów.
1
Woda

Przed każdym posiłkiem wypijaj 1 do 2 szklanek wody. Picie wody przed posiłkiem pomaga schudnąć ponieważ woda wypełnia żołądek i szybciej czujemy się syci.

2
Zjadaj mniej kalorii niż spalasz

Aby szybko schudnąć musisz zjadać mniej kalorii niż aktualnie spalasz. Kilogram tłuszczu to 7000 kcal, zatem, aby schudnąć kilogram w 2 tygodnie, musisz zjadać dziennie o 500 kcal mniej niż spalasz. Pamiętaj jednak, że spalasz kalorie cały czas - nie tylko ćwicząc. Spalasz je również podczas pracy na komputerze, oglądania tv, spania a nawet jedzenia.

3
Jedz więcej błonnika

Jedzenie dużej ilości błonnika pomoże ci w odchudzaniu. Jedz pieczywo pełnoziarniste, surowe lub lekko podgotowane warzywa, owoce, makaron z pełnego przemiału, fasolę itp. Jeśli zaczniesz od razu jeść duże ilości błonnika, możesz mieć skurcze brzucha, wzdęcia i gazy, zatem dobrze jest go wprowadzać do diety stopniowo. Przy spożywaniu błonnika również wskazane jest picie dużej ilości wody.

4
Przestań jeść produkty z dużą zawartością cukru

Tylko samo wyeliminowanie cukru z diety pomoże ci zrzucić kilka kilogramów. Oznacza to, że koniec ze słodzeniem kawy i herbaty oraz koniec z czekoladami, lodami i batonikami.

5
Ogranicz ilość zjadanych węglowodanów

Węglowodany zamieniają się w cukier w naszym organizmie (jak również zwiększają poziom insuliny). Ograniczenie ilości węglowodanów bardzo zatem pomaga w utracie wagi. W dzisiejszych czasach istnieje wiele alternatywnych diet bez węglowodanów, które są zarówno smaczne jak i pożywne.

6
Zwracaj uwagę na porcje jedzenia

Zacznij jeść na małych talerzykach. Optycznie porcja będzie wyglądała tak samo - talerz pełny jedzenia. Ale teraz to będzie mniejszy talerz więc mniej kalorii. Nie martw się, że się nie najesz! Najesz się z pewnością, jednak pamiętaj, aby przed posiłkiem napić się co najmniej szklanki wody oraz, aby jeść wolno.

7
Ćwicz

Wiele z nas uważa, że ma tak napięty harmonogram dnia, że nie ma zupełnie czasu na jakiekolwiek ćwiczenia. Co za wymówka! Czasu nie potrzeba aż tak wiele, wystarczy tylko chcieć! Zamiast używać windy wejdź po schodach lub zaparkuj samochód 100 metrów dalej niż potrzeba. Zamiast iść do kina idź na kręgle, squasha lub potańczyć. Każda taka "porcja" ruchu ci bardzo pomoże przy odchudzaniu.

Pamiętaj, że wszystkie diety, które obiecują szybkie i łatwe odchudzanie nie działają. Zwykle są one płatne i opierają się na tym, że ludzie chcą wierzyć w cuda i chętnie za nie zapłacą, byleby tylko schudnąć szybko, łatwo i bez wyrzeczeń.

8
Nie zniechęcaj się

Nie myśl, że schudniesz w tydzień 5 kg. To jest po prostu niemożliwe. Jeśli ktoś twierdzi, że jest inaczej - nie wierz mu. Najprawdopodobniej ten ktoś się bardzo odwodnił a na pewno nie utracił 5 kg tłuszczu. Odchudzanie wymaga całkowitej zmiany nastawienia do siebie. Przestań skupiać się na tym, że jesteś "tłusta" (choć pewnie nie jesteś) i zacznij skupiać się na swoim zdrowiu. Zdrowe odżywianie przyniesie ci wiele korzyści - będziesz mieć ładniejsze włosy, paznokcie, skórę i będziesz promienniej wyglądać. Ćwiczenia sprawią, że będziesz mieć więcej energii i będzie chciało ci się żyć - zapomnisz o tym, że masz kilka kilogramów nadwagi. A utrata wagi cóż - będzie to tylko efekt uboczny zdrowego odżywiania i aktywnego stylu życia.

?

Wskazówki
* Unikaj frytek oraz innych smażonych produktów.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

odchudzanie
tłuszcz na brzuchu
Jak ćwiczyć silną wolę?

Podobne porady

Komentarze (20)

* Pola wymagane

Zosia
01.10.2017
mi tam pomogla dobrze dobrana dieta i profesjonalny trening 36 minut, chociaz na początku pot się ze mnie lał. Wyrzezbilam dokładnie te części ciala, które chciałam.
anielka
14.03.2017
Jak chce się schudnąć zdrowo i efektywnie, to 2 tygodnie są trochę krótkim czasem do oceny czegokolwiek, choć same rady są okej. Na pewno też odchudzanie przyspiesza i ułatwia dobry naturalny suplement. Sama mogę polecić piperine max z wyciągiem z czarnego pieprzu :) To pomaga, ale i tak do uzyskania najlepszych czasów potrzeba cierpliwości, regularności no i czasu.
olganadiecie
06.03.2017
bezpiecznie albo i nie zależy ile kilogramów chcemy zgubić. Ja korzystam z porad dietetyka w poradni Cel w Gdyni i chudne około 1 kg na tydzień czyli wzorcowo. oczywiście trzeba tez wiedzieć kiedy się ważyć. Moim zdaniem najważniejsze to nie popadac w paranoję co mi się zdarzalo ze robiłam sobie glodowki a potem sie objaalam i ani fektów ani nic nie bylo poza zalamaniem i przerazeniem przed dieta. teraz mam kogos kto mni prowadzi i ejstem zadowolona bo dostaje i diete i wiedze :)
paskuda
27.02.2017
Jak niby mozna schudnac bezpiecznie w dwa tygodnie???? Przeciez to nie jest ani zdrowe, ani efektywne. Zapewne po takiej głodówce szybko waga wróci do stanu wyjsciowego, a moze i nawet bedzie wieksza. Dlatego ja postawiłam na dietetyka i odchudzam sie z głowa i powoli ale z piorunujacym efektem.
jolka
27.02.2017
ja ze swojej strony dodam jeszcze, że świetnym wspomagaczem jest sauna karbonowa, działa jak ''dopalacz''
jamkowalski
01.09.2016
Jedna z najlepszych metod dzieki ktorej schudlem 20 kilo i nie powrocilem do wagi :) :)
https://zrzuckilogramy.wordpress.com/
Johnny
20.05.2016
mam nadzieję że schudnę schudłem już 6 kg ważyłem 96 kg
Monika
11.04.2016
Raz w tygodniu gram w kosza lub siatkę (na przemian), przez 60 min. Do tego raz w tygodniu biegam 8km. I to wszystko. Owszem--unikam smażonych rzeczy, ale praktycznie codziennie jem dwa cukierki czekoladowe, czasami podjadam chrupki. Ale trzymam się żelaznej zasady -- nie jem po 20:00 (kładę się spać o 23:00). I ciągle, od lat, ważę 59km przy 172 wzrostu.
M.N.
29.02.2016
Jak się chce to można, ja schudłem 10 kg w 2 tygodnie, obecnie ważę o 40 kg mniej niż 2 miesiące temu.
Anna
23.02.2016
Swietny, motywujący i bardzo dobry artykul.