Kot bawiący się piórkiem

Jak się bawić z kotem?
KociarzKociarz - specjalista Tipy.pl

Koty uwielbiają się bawić. Ze względu na to, że są to zwierzęta lubiące łowić z zapałem będą uganiać się za piłeczkami, myszkami czy sznurkami. Zabawa z kotem to jednak nie tylko przyjemność, ale również dostarczenie kotu odpowiedniej ilości ruchu, który jest konieczny, aby utrzymać kota w zdrowiu przez długie lata. Jeśli nie masz pomysłu na to, jak bawić się ze swoim kotkiem, przeczytaj poniższe porady.
1
Kocięta

Kocięta lubią się bawić czymkolwiek. Należy więc być ostrożnym i trzymać z dala od nich plastikowe worki (mogą do nich wejść, zaplątać się i udusić), długie sznurki (zaplączą się i uduszą), malutkie przedmioty (które mogłyby zostać przez przypadek połknięte). Wielu hodowców jest zdania, że jedyną rzeczą jaką mały kociak może się bawić jest - drugi kociak. Oczywiście możesz się bawić ze swoim małym koteczkiem czym tylko chcesz, jednak warto mieć kota na oku, aby nie zrobił sobie krzywdy. Należy jednak pamiętać, aby od małego uczyć kotka, że twoje ręce nie są zabawką i nie należy ich drapać ani wbijać w nie zęby. Jeśli zignorujesz tą poradę, wówczas może się to na tobie dość boleśnie "odbić" jak twój kotek dorośnie i osiągnie pełnię swoich sił.

2
Dlaczego należy bawić się z kotem?

- Zabawa z kotkiem powoli mu rozwinąć umiejętność polowania. Kotek uczy się zlokalizować cel - wroga, podejść go niepostrzeżenie, skoczyć na niego znienacka i rozkoszować się zwycięstwem.

- Bawienie się z kotem pozwala mu zachować odpowiednią wagę. Kot, który ma mało ruchu szybko zaczyna tyć.

- Zabawa z kotem pozwala mu się wyładować i wyzbyć negatywnej energii i agresji.

- Zabawa z kotem wzmacnia więź między nim a właścicielem.

- Zabawa z kotem pomaga mu w wyzbyciu się nieśmiałości. Kot staje się pewniejszy siebie.

- Jeśli kotek jest nowym mieszkańcem twojego domu, to dzięki zabawie kot szybciej poczuje się jak u siebie.

3
Jak się bawić z kotem?

- Weź do ręki zabawkę. W sklepach można dostać: wędki dla kotów, piłeczki z dzwoneczkami w środku, myszki z wszytą kocimiętką itp. To co zapewne masz w domu a co może posłużyć do zabawy to: kawałek papieru zwinięty w kulkę, sznurek, plastikowe zakrętki z mleka, soków czy napojów. Po zabawie zawsze chowaj zabawki. Jeśli będą leżeć na wierzchu to szybko się znudzą kotu i będą mało realistyczne (np. myszka, która nigdy nie ucieka).

- Poruszaj zabawką, tak jak zachowuje się zwierzątko w rzeczywistości. Udawaj, że zabawka jest małym, przestraszonym gryzoniem. Widząc kotka ucieka mu, chowa się gdzieś za rogiem lub pod dywanem, trzęsie się ze strachu. Nie przesadzaj jednak. Najefektywniejsze są subtelne ruchy twojej dłoni. Staraj się zmieniać kierunki oraz prędkość "uciekania" zabawki.

- Pozwól kotkowi wybrać zabawę, którą lubi. Nie możesz zmusić kota do zabawy, ale możesz spróbować różnych zabaw i sprawdzić na co najlepiej reaguje kot. Spróbuj się bawić również z przyciemnionymi światłami - koty lubią polować gdy jest ciemno. Próbuj różnych technik i sposobów zabawiania kota. Po pewnym czasie będziesz wiedzieć dokładnie co lubi i rozpoznasz jego spojrzenie mówiące "chcę się bawić".

- Pozwól kotu wygrywać. Nie może jednak to być zbyt proste dla niego. Kot dużo radości czerpie z polowania, pościgu i łapania swojej zdobyczy. Pozwól jednak kotu na koniec zabawy poczuć smak zwycięstwa.

- Baw się z kotem, aby go (i siebie) odstresować i wzmocnić wasze wzajemne relacje. Pamiętaj, aby na koniec gry, jak już kot odniesie zwycięstwo pochwalić go i dać mu w nagrodę jakiś smakołyk.

?

Wskazówki
* Do ogonka myszki możesz przyczepić nitkę, którą będziesz sterować zabawką jak marionetką.
* Koty uwielbiają się bawić wędkami.
* Jeśli masz wskaźnik laserowy (jednak bezpieczny dla oczu!) możesz go wykorzystać do zabawy. Koty uwielbiają się uganiać za światełkiem! Minusem tej zabawy jest jednak to, że światełka nie da się złapać.
* Możesz bawić się z kotem w ściganego, jednak kot musi podrosnąć. Małe kocięta nie umieją się jeszcze w to bawić. Po prostu zacznij gonić kota a potem jak już będziesz tuż, tuż, zacznij uciekać w przeciwnym kierunku i się schowaj (np. za ścianą). Jak kot przyjdzie zobaczyć gdzie jesteś to się rzuć na niego i go znów ścigaj.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Karo
25.05.2015
Bardzo fajne
Karo
25.05.2015
Bardzo fajne