pierogi leniwe

Jak zrobić pierogi leniwe?

Fiona - specjalista Tipy.pl
pierogi leniwe
1 z 7
Pierogi leniwe w rzeczywistości są bardzo podobne do klusek kartoflanych, z tą różnicą, że zamiast ziemniaków dodaje się do nich twaróg. Ciast na pierogi jest ręcznie rolowane, a pierogi te nie posiadają nadzienia. Ciasto należy rolować na stolnicy, staraj się używać jak najmniej mąki do podsypywania, bowiem im jej mniej tym lżejszy będzie produkt końcowy. Pierogi leniwe mogą być podawane jako dodatek do potraw lub jako główne danie bezmięsne. Możesz podać je ze śmietaną i boczkiem lub jako dodatek do pieczonej wieprzowiny lub wołowiny.
P

* 1/2 kg twarogu
* 2 duże jajka
* 1 duże żółtko
* 1 łyżeczka soli
* 1 łyżka roztopionego masła (opcjonalnie)
* 2 szklanki mąki

1
leniwe pierogi - krok 1.
Do miski malaksera wrzuć twaróg, jajka, żółtko, sól i masło. Mieszaj dopóki składnik nie połączą się w jednolitą gładką masę.
2
leniwe pierogi - krok 2.
Dodaj całą mąkę i kontynuuj mieszanie. Ciasto powinno być lepkie i w żadnym wypadku nie powinno tworzyć twardej, zwartej masy.
3
leniwe pierogi - krok 3.
W dużym garnku nastaw do gotowania wodę i lekko ją posól. Ciasto przenieś na posypaną mąką stolnicę. Z części ciasta uformuj wałek o grubości około 4 cm.
4
leniwe pierogi - krok 4.
Ostrym nożem potnij wałek ukośnie na kawałki o długości około 5 cm. Kroki 3 i 4 powtarzaj dopóki nie zużyjesz całego ciasta.
5
leniwe pierogi - krok 5.
Wrzuć gotowe pierogi do wrzącej wody. Od momentu, gdy pierogi wypłyną na powierzchnię, gotuj je przez około 5 minut. Łączny czas gotowania wyniesie około 10 minut. Wyjmij jednego pieroga, przekrój go i sprawdź czy jest odpowiednio miękki.
6
leniwe pierogi - krok 6.
Przy pomocy łyżki cedzakowej wyjmij pierogi z wody. Polej je roztopionym masłem, najlepiej wymieszanym z bułką tartą lub skwarkami. Pierogi leniwe mogą być podawane natychmiast po ugotowaniu lub przysmażone na maśle na złoty kolor.
?

Wskazówki
* Pierogi leniwe po ugotowaniu można z łatwością zamrozić i przechowywać nawet do 6 miesięcy. Zanim jednak zapakujesz je do woreczków, upewnij się czy są odpowiednio natłuszczone masłem. Dzięki temu nie będą się sklejać.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane