parkowanie tyłem

Jak parkować tyłem?
PegazPegaz - specjalista Tipy.pl

Parkując tyłem musimy zachować szczególną uwagę, manewrowanie na wstecznym biegu może bowiem sprawić wiele kłopotów początkującym kierowcom. Podczas wykonywania tego manewru bardzo ważne jest korzystanie z lusterek samochodowych, aby określić czy nic nie stoi nam na przeszkodzie. Zwróć uwagę również na odbywający się wokół ciebie ruch i zachowaj ostrożność.
1
Podjedź do przodu i zatrzymaj się nie dalej niż 1 metr od drugiego zaparkowanego już samochodu. Wrzuć bieg wsteczny. Rozglądnij się czy nic nie nadjeżdża i oceń czy możesz rozpocząć wykonywanie manewru parkowania. Zacznij jechać do tyłu bardzo powoli i obserwuj kiedy róg zaparkowanego samochodu pojawi się w bocznym lusterku.
2
Gdy zobaczysz róg zaparkowanego samochodu, skręć kierownicę w prawo o jeden pełny obrót. Sprawdź drogę przed sobą i za swoim lewym ramieniem. Jeśli jest to bezpieczne, kontynuuj cofanie dopóki przód twojego samochodu nie znajdzie się na jednej linii z tyłem samochodu zaparkowanego. Przekręć kierownicę całkowicie w lewą stronę i kontynuuj manewr, uważnie obserwuj odległość między samochodami. Samochód zacznie zbliżać się do krawężnika.
3
Teraz znajdujesz się blisko krawężnika i zaparkowanego samochodu. Nadal bardzo powoli i ostrożnie cofaj samochód, lekko zmniejsz skręt kierownicy w lewo, aby przód samochodu nie odchylił się zbytnio. Sprawdź swoja odległość od drugiego samochodu i krawężnika. Utrzymuj swój samochód w odpowiedniej odległości od samochodu znajdującego się już na parkingu.
4
Teraz powinieneś znajdować się wystarczająco blisko krawężnika. Jeśli chcesz poprawić swoją pozycję, możesz podjechać nieco do przodu i ponownie cofnąć. Jednak pamiętaj, że nie możesz robić zbyt wielu poprawek. Jeśli zatem nie jesteś na środku drogi ani nie wjechałeś na krawężnik, wszystko powinno być w porządku.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Edek57
20.11.2015
Do "Kali" no odezwał się geniusz, opisana technika to tylko teoria a w praktyce to wygląda zupełnie inaczej.
szaru
31.08.2014
Szkoda, że nie ma rysunków.
szkolajedynka
15.05.2011
pięknie opisany manewr
Kali
07.10.2010
Dziś widziałem jak moja sąsiadka parkowała - najpierw stuknęła samochód z przodu a potem ten z tyłu. Niektórym powinni zabierać prawko dożywotnio!