sucha skóra

Domowe sposoby na suchą skórę·

Rose - specjalista Tipy.pl
sucha skóra
1 z 15
Suchość skóry jest problemem, który bardzo często jest widoczny zwłaszcza w zimie, gdy wilgotność powietrza znacznie spada. Obszary skóry najbardziej dotknięte tą dolegliwością to policzki, skóra pod oczami, uda, przedramiona, klatka piersiowa i brzuch. Skóra w tych miejscach staje się cieńsza i swędzi. W niektórych przypadkach może dojść nawet do pęknięć na skórze. Istnieje wiele przyczyn wywołujących suchość skóry. Należą do nich czynniki środowiskowe (mała wilgotność powietrza, niska temperatura, ekspozycja na słońce, zanieczyszczenia, nadmierny makijaż, czy stosowanie żrących środków myjących), niedobór składników odżywczych (głównie witamin A, E oraz B), problemy skórne (zapalenie skóry, egzema, łuszczyca) oraz problemy z gruczołami łojowymi, które produkują zbyt mało sebum. W sklepach dostępnych jest wiele produktów, które sprawiają, że nasza skóra staje się bardziej elastyczna i mniej przesuszona. Jednak zawsze lepiej najpierw skorzystać z domowych sposobów walki z tą dolegliwością. Poniżej znajdziesz kilka środków, które warto wypróbować.
1
olejek migdałowy

Olejek do masażu. Codziennie wieczorem zanim położysz się do łóżka masuj swoją twarz i inne części ciała olejkiem migdałowym lub oliwą z oliwek. Możesz również masować swoją skórę olejkiem z pestek winogron. W ciężkich przypadkach wysuszenia skóry bardziej korzystne będzie zastosowanie olejku rycynowego lub olejku z awokado.

2
oliwa z oliwek

Maseczka na twarz. Przygotuj specjalną maseczkę z żółtek jaj, soku pomarańczowego, oliwy z oliwek i soku z limonki. Do miseczki dodaj składniki w odpowiednich proporcjach – 1 żółtko jajka, 1 łyżeczka soku pomarańczowego, 1 łyżeczka oliwy z oliwek, kilka kropli wody różanej i kilka kropli soku z limonki. Rano, przed kąpielą, nałóż maseczkę na twarz i pozostaw na około 15 minut. Jest to bardzo skuteczny domowy sposób na suchą skórę.

3
banany

Dojrzały banan. Z dojrzałych bananów zrób papkę i nałóż ją na twarz i szyję. Pozostaw ją na jakiś czas, a następnie umyj twarz ciepłą wodą.

4
orzeszki ziemne

Orzeszki ziemne i mleko. Zmiksuj 2–5 łyżek orzeszków ziemnych z mlekiem i przygotuj z tych składników gładką papkę. Dodaj do niej nieco miodu. Przygotowaną papkę nałóż na twarz i pozostaw do wyschnięcia. Następnie spłucz ją z ciała zimną wodą.

5
żółtko jajka

Żółtko. Rozbełtaj żółtko jajka i nałóż je na twarz. Pozostaw je na około 15 minut, a następnie spłucz. Stosuj tę metodę każdego dnia do czasu, aż twoja skóra będzie gładka i nawilżona.

6
awokado

Maseczka owocowa. Z banana, papai, brzoskwini lub awokado utwórz gładką papkę. Nałóż na suchą skórę i pozostaw na kilka minut. Następnie spłucz ją ze skóry ciepłą wodą.

7
miód

Miód, żółtko jajka, mleko w proszku. Zmieszaj pół łyżeczki miodu z żółtkiem jajka i jedną łyżką mleka w proszku. Zrób z tego delikatną papkę, a następnie nałóż na skórę. Po kilku minutach spłucz ją wodą.

8
ogórek

Starty ogórek. Starty na tarce ogórek nałóż na twarz i okolice oczu. Sok z ogórka doskonale wpływa na naszą skórę, daje chłodzący i odświeżający efekt, a dodatkowo napina skórę.

9
majonez

Majonez. Nałóż na wysuszona skórę majonez, może być domowej roboty lub kupiony w sklepie. Wmasuj go w skórę, pozostaw na kilka minut, a następnie spłucz ciepłą wodą.

10
papaja

Surowa papaja. Surową papaję rozetrzyj na miazgę i nałóż na cały dotknięty problemem obszar ciała. Zabieg ten pomoże zmiękczyć martwe komórki skóry i wspomoże ich usunięcie.

11
jabłko

Jabłka. 2–3 jabłka, zetrzyj je na tarce i nałóż na skórę. Pozostaw na około 20 minut, a następnie zmyj zimną wodą.

12
woda różana

Miód i woda różana. Pół łyżki miodu wymieszaj z 1–2 łyżkami wody różanej. Nałóż mieszankę na twarz, szyję i inne suche obszary ciała. Zabieg ten oczyszcza i tonizuje skórę oraz czyni ją gładką i pełną blasku.

13
aloes

Ziołowe preparaty na suchą skórę. Użyj wyciągu z aloesu lub żelu aloesowego do masażu skóry. Możesz również przygotować mieszankę z naturalnej glinki i liści mięty. Wstaw ją na noc do lodówki. Wyjmij ja na kilka minut, a następnie nałóż na twarz. Po 15–20 minutach zmyj twarz wodą i osusz. To skuteczny sposób leczenia suchej skóry.

14
mleko
Inne domowe środki zaradcze:

  • Zanurz twarz w letniej wodzie na około 5–10 minut. Jest to skuteczny sposób na nawilżenie suchej skóry.

  • Po kąpieli nałóż na skórę żel aloesowy.

  • Do kąpieli dodaj 5–6 kropli ekstraktu z owsa lub olejku lawendowego.

  • Kąpiel w mleku raz w miesiącu jest bardzo skuteczna.

  • Z gotowanych płatków owsianych i miodu zrób papkę. Nałóż ją na twarz, a doskonale nawilży i oczyści twoją skórę.

?

Wskazówki
* Staraj się unikać stosowania wody z kranu do mycia suchej skóry.
* Suchą skórę delikatnie oczyszczaj, masuj i obficie nawilżaj specjalnymi olejkami.
* Nie używaj detergentów, stosuj produkty o naturalnym pH.
* Unikaj alkoholu i kofeiny.
* Do swojej diety dodaj owoce, dzięki temu dostarczysz organizmowi niezbędnych witamin.

Strona 1 z 15

Powiązane porady

brzoskwinie
Glinka
gałka muszkatołowa

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

karol
28.06.2016
ja zauwazylem ze jak duzo pije wody i zaczalem jesc wiecej salatek z olejem to mam troche mniej sucha skore. tto jestmega wazne, bo wczesniej non stop się drapalem i denerwowalo mnie to, bo czulem ze ludzie sie gapia. dobrze jest brac coś naturalnego. moze olej z wiesiolka? podobno czyni cuda
agusia
08.04.2016
Ja przetestowałam
Ekologiczny olejek arganowy przed goleniem Muehle.
Wprawdzie służy mężowi na skórę twarzy przed goleniem, ale jako jedyny mi pomógł. Miałam cienką i wysuszoną skórę i próbowałam już wszystkiego (oliwy, kremy, maseczki, okłady) i nic. Po tym olejku skóra po 10 minutach zrobiła się jędrniejsza i grubsza, i nawilżona. Olejek ładnie się wchłonął, nie miałam po nim tłustej twarzy. Jedyny minus to zapach. Zajeżdża mi kozą..... Doczytałam, że te ekologiczne olejki arganowe robi się z owoców drzewa arganowego, a ponieważ ciężko nasiona otworzyć i zmielić w żarnach mieszkańcy Maroka zbierają ziarna wyplute przez kozę albo wyciągają je z ich... odchodów....... Trochę mnie to przeraziło, ale czego się nie robi dla pięknej skóry.... :) Tak więc dla mnie numerem jeden jest olejek z pestek wyciąganych z kozich bobków :)
Bogdan
03.02.2016
Poniżej piszą żeby do kąpieli dodać to i tamto,ale ja nie mam wanny tylko prysznic bo tak mi wygodnie,a zatem co robić żeby zadbać o suchą skórę?
przerażona111
07.01.2015
Odradzam smarowanie twarzy MAJONEZEM!!! po 2min skóra mocno się zaczerwieniła i zaczeła piec
Agniesia2678
26.12.2013
polecam dodać do kąpieli łyżkę oleju z pestek winogron - nie wiem ile dajesz wody więc musiałabyś sobie sprawdzić - tak by nie było oleju zbyt mało, ani zbyt dużo - jak dasz odpowiednią ilość to po wytarciu nie będziesz miała tłustej skóry tylko taką super nawilżoną i przestanie swędzieć. Bardzo polecam właśnie ten olej - nie ma nieprzyjemnego zapachu i ma super właściwości nawilżające. Nie zatyka porów skóry, nie powoduje żadnych negatywnych skutków. Wysmarowanie się nim na suchą skórę nie da takiego efektu(wtedy nawet może wysuszyć) jak właściwa ilość właśnie w kąpieli - wtedy najbardziej działa. Sprawdź i napisz, bo jestem pewna że będziesz zadowolona. Ja do takiej kąpieli daje jeszcze olejki eteryczne - kilka kropel, najczęściej lawendowego albo z drzewka herbacianego.
Tea
07.10.2010
Ja zawsze po kąpieli wcieram w ciało olejek dla dzieci po czym wycieram się ręcznikiem. Skóra robi się gładka jak u niemowlaka no i jest dobrze nawilżona.