AZS u dziecka

Jak leczyć atopowe zapalenie skóry u niemowląt?

ola2286ola2286 - specjalista Tipy.pl
W ostatnich czasach coraz więcej dzieci w wieku niemowlęcym choruje na przewlekłą chorobę skóry o nazwie Atopowe Zapalenie Skóry (AZS). Zaczęto nawet mówić o niej "choroba cywilizacyjna".
1
atopowe zapalenie skóry
Objawy atopowego zapalenia skóry mogą różnić się w zależności od dziecka. Jednak do najczęstszych objawów AZS należą:
- świąd i suchość skóry,
- wysięk, pęcherze wypełnione osoczem
- opuchlizna,
- reakcja alergiczna objawiająca się m.in.: zaczerwienieniem skóry, czerwonymi plamami i wysypką.

Dodatkowo może również wystąpić: świąd pod wpływem potu, nietolerowanie niektórych pokarmów, powiększenie węzłów chłonnych.

Niektóre choroby skórne maja bardzo podobne objawy do AZS, dlatego ostateczną diagnozę musi postawić lekarz.
2
azs u niemowlaka
Nie ma zbyt wielu informacji na temat przyczyn występowania atopowego zapalenia skóry. Nie można wyróżnić jednego czynnika wywołującego chorobę. Przypuszcza się, że AZS jest wypadkową wielu jednocześnie działających zmiennych. Wiele z nich wciąż pozostaje nierozpoznanych, dlatego wyleczenie tej choroby jest bardzo trudne, a często nawet niemożliwe.
3
W przypadku atopowego zapalenia skóry u dziecka, terapia polega głównie na leczeniu objawowym.
Jeżeli uda się zidentyfikować alergeny prowadzące do powstania choroby, dobre efekty można uzyskać eliminując je z otoczenia chorego. Niestety bardzo często jest to niemożliwe, ponieważ u chorego występuje reakcja alergiczna na coraz to nowe substancje.
Wciąż pracuje się nad nowymi metodami leczenia AZS. Obiecujące wyniki przynoszą leki biologiczne, badania nad genem filagryny oraz terapia genowa.

Poszczególne objawy AZS leczy się następująco:
- reakcja alergiczna - leki antyhistaminowe i leki immunosupresyjne,
- stan zapalny skóry - kortykosterydy,
- infekcja skóry - antybiotyki.

Ponadto wskazane jest codzienne, kilkukrotne natłuszczanie skóry np. przy pomocy maści cholesterolowej.
?

Wskazówki
* Swoją droga :) Mam synka, który choruje na AZS. Uporaliśmy się z tą chorobą, choć nie było łatwo. Niestety do tej pory musimy uważać na to co jemy i dotykamy, ale dajemy radę - kwestia przyzwyczajenia. Dobra rada: bardzo dobre efekty przynoszą kosmetyki do kąpieli (emilietony) dostępne w aptece np. Oilatum, Emolium, Atoperal i wiele innych.

!

Uwaga!
* Niektórych rodziców walka z chorobą może zniechęcić, ale trzeba umożliwić dziecku żyć tak jak jego równieśnicy.

Powiązane porady

katar
Zatkane zatoki
Astma

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

leona
19.11.2015
po pierwsze wizyty kontrolne u lekarzy i dobre kosmetyki, absolutnie normalne mydlo. Ja uzywam serii Emoleum i bardzo sobie chwale ;) Nawilza, szybko sie wchlania, to doslownie kojący kompres dla skory. Mi i mojemu dziecku bardzo pomogl, dlatego warto sprawdzic, a wyprobowalam wieele kosmetykow na AZS
anna
08.05.2013
moje dziecko tez miało azs, eliminacja z diety alergenów, podawanie latopicu, odpowiednie kosmetyki i trochę konsekwencji w działaniu naprawdę pomagają.
TataTymka
23.10.2012
Jeśli można komukolwiek pomóc...Moje dziecko zmagało się z AZS...Dobra opieka lekarska, mądre rozwiązania + metody mokrych opatrunków przy użyciu odzieży leczniczej Comfifast i oczywiście determinacja mojej zony Gosi ( szacun), spowodowały, że Tymek na dzień dzisiejszy jest zdrowy.