spis treści w Wordzie

Jak zrobić spis treści w Wordzie?

copperfield - specjalista Tipy.pl
Na początku każdy, kto zaczyna korzystać z Microsoft Word nie wykorzystuje jego wszystkich możliwości. Z czasem jednak okazuje się, że są one bardzo przydatne. Jeżeli musisz zrobić obszerny dokument podzielony na kilka lub kilkanaście sekcji, z pewnością będzie ci łatwiej, gdy zrobisz także spis treści. Wielu użytkowników Worda robi spis treści ręcznie, przepisując tytuły rozdziałów i numery stron. O ile ten sposób w pewnym sensie przynosi oczekiwany efekt, jednak jest bardzo czasochłonny i całkowicie niepraktyczny. Gdy zmienisz coś w dokumencie, musisz również samodzielnie zmienić spis treści. Możesz także skorzystać ze spisu treści Microsoft Word, który zmieni się automatycznie, gdy tylko wprowadzisz jakieś modyfikacje do dokumentu. Poniżej znajdziesz instrukcje jak zrobić taki automatyczny spis treści.
1
Podczas tworzenia dokumentu, do wyróżnienia tytułów rozdziałów i podrozdziałów musisz użyć stylów nagłówka. Pierwszą stronę przeznacz na stronę tytułową, a na drugą na spis treści. Następnie zaznaczaj kolejne tytuły rozdziałów nadając im styl „Nagłówek 1”. Możesz zmienić rozmiar i rodzaj czcionki dla tego stylu, pamiętaj jednak by być konsekwentnym. Teraz czas wyróżnić kolejne elementy w hierarchii dokumentu. Jeśli w jego strukturze znajdują się jakieś podrozdziały, zaznacz ich tytuły i wybierz dla nich styl „Nagłówek 2”.
2
Wejdź w „Spis treści” zawarty w zakładce „Odwołania” (Word 2007) i wybierz „Wstaw spis treści”. W starszych wersjach programu należy z menu "Wstaw" wybrać opcję „Indeksy i spisy”.
3
Wstawiony spis treści możesz formatować podobnie do zwykłego tekstu, wyśrodkowując go, zmieniając rozmiar czcionki itp.
4
Gdy zmieniasz coś w dokumencie, możesz w każdej chwili zaktualizować spis treści klikając prawym przyciskiem myszy w dowolnym jego miejscu spisu treści . Wybierz „Aktualizuj pole” (Word 2007) lub „Aktualizuj spis” (Word 2003 i starsze).
5
Otworzy się okno, w którym możesz wybrać czy chcesz zaktualizować cały spis treści, czy tylko numery stron. Zwykle najlepiej jest jednak aktualizować cały spis, ponieważ w ten sposób unikniesz jakichkolwiek niezgodności między dokumentem, a spisem.

Powiązane porady

konwersja z doc na pdf
broszura
euro

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane