studnia

Jak odkazić wodę w studni?
Larry - specjalista Tipy.pl

Czyszczenie studni jest absolutnie niezbędne, aby utrzymać wodę w czystości tak, by była zdatna do spożycia. Studnię należy odkażać, by pozbyć się bakterii, wirusów oraz składników chemicznych, jakie odkładają się na powierzchniach takich jak żelazo i siarczany. Czyszczenie studni jest niestety bardzo pracochłonne i zajmuje dużo czasu. Odkażanie bezwzględnie wymaga chlorowania. Po odkażaniu trzeba oddać wodę do badania, by sprawdzić, czy nie ma w niej już bakterii, ani resztek chloru pozostałego po odkażaniu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak odkazić wodę w studni, by nadawała się do picia.
P

* Chlorowy wybielacz
* Gumowe rękawice
* Okulary ochronne
* Test na chlor

1
Załóż gumowe rękawice i okulary ochronne. Rozcieńcz wybielacz. Na każdy kubek użytego wybielacza użyj dwunastu kubków wody. Będziesz potrzebować co najmniej cztery litry wybielacza, aby dobrze odkazić studnię.
2
Uzyskaj dostęp do studni. W dobrze wyposażonych systemach sanitarnych znajduje się otwór wentylacyjny, usuń jego osłonę. Jeżeli zaś twoja studnia jest po prostu wykopana w ziemi wystarczy tylko podnieść pokrywę, która znajduje się na powierzchni.
3
Powoli wlej roztwór wybielacza do studni. Bądź ostrożny podczas wlewania wybielacza, uważaj żeby nie prysnął ci na skórę.
4
Weź wąż ogrodowy i umieść go w studni. Lej wodę z węża do momentu, aż poczujesz zapach chloru.
5
Odkręć wszystkie kurki zarówno w domu jak i na zewnątrz. Lej wodę do momentu, aż poczujesz zapach chloru. Potem zakręć wszystkie kurki.
6
Odczekaj cały dzień zanim ponownie odkręcisz wodę. Umieść odpływ węża z dala od roślin ogrodowych lub innych źródeł wody takich jak strumień czy jezioro. Odkręć kurek i lej wodę, przez co najmniej dwie godziny lub do momentu, gdy przestaniesz wyczuwać chlor.
7
Odkręć wszystkie kurki w domu i spuszczaj wodę, dopóki zapach chloru nie będzie już wyczuwalny. Po upływie około tygodnia od odkażania przeprowadź test na obecność bakterii i chloru w wodzie.
?

Wskazówki
* W trakcie procesu chlorowania do picia i gotowania używaj wody butelkowanej.
* Odkażaj wodę, co najmniej raz w roku.
* Nie używaj wybielacza zapachowego.
* Nie pij wody podczas procesu chlorowania, nie kąp się w niej, nie używaj jej do gotowania.
*

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

klaudek80
25.04.2012
Ale bzdura. Wybielaczem traktować wodę pitną??? W każdej stacji Sanepidu dostaniesz instrukcję czyszczenia studni. Ja dostałem taką ulotkę i nie było wzmianki o wybielaczu. Wygląda to zupełnie inaczej jak tu próbujesz przedstawić.