nieudane pożycie małżeńskie

Jak uzdrowić pożycie małżeńskie?
AdelaAdela - specjalista Tipy.pl

W prawdziwym życiu nie ma normalnego barometru aktywności seksualnej - twierdzą zgodnie psychologowie. Jeżeli jednak martwisz się, że wasze pożycie przeżywa kryzys, możesz temu zaradzić. Poniżej znajdziesz wskazówki jak urozmaicić życie małżeńskie.
1
Twardy sen i namiętny seks wydają się być przeciwieństwami, jest jednak wręcz przeciwnie. Naukowcy twierdzą, że dobry sen jest najlepszym afrodyzjakiem. Ważne jest, by czuć się wypoczętym nawet, jeżeli oznacza to zmianę harmonogramu intymnych zabaw i przeniesienie ich na inne pory dnia, niż dotychczas.
2
Ćwiczenia mogą zwiększyć poziom dopaminy w organizmie, ta zaś wpływa na zwiększenie poziomu hormonów odpowiedzialnych za libido. Zwiększa się również poziom endorfin zwanych hormonami szczęścia. Ćwiczenia na siłowni mogą sprawić, że poczujesz się bardziej seksowna i zyskasz pewność siebie w łóżku.
3
Idź na zakupy. Spędź trochę czasu na przyjemnościach, wydaj pieniądze na siebie. Poświęć czas na odkrywanie tego, co cię kręci, kup jedwabną piżamkę lub seksowny gorset. Jeżeli się w to zaangażujesz, może wprowadzi cię to w odpowiedni nastrój. Dobrym pomysłem jest także wibrator, ponieważ pozwoli ci samodzielnie zbadać swoją seksualność. Pomaga także uelastycznić ścianki pochwy, co jest bardzo ważne zwłaszcza dla dojrzałych kobiet.
4
W razie potrzeby skonsultuj się z lekarzem. Może on pomóc w określeniu źródła problemu. Jeżeli odczuwasz ból podczas stosunku, może to wskazywać na stan zdrowia lub oznaczać spadek poziomu estrogenów, który spada naturalnie wraz z wiekiem. Lekarz może także skierować cię do psychologa lub doradcy małżeńskiego.
5
Sprawdź szafkę z lekami. Niektóre leki przeciwdepresyjne mogą poprawiać ci nastrój, ale powodują także spadek libido. Podobnie niektóre leki przeciwbólowe na receptę a nawet niektóre środki przeczyszczające mogą obniżać popęd. Jeżeli to możliwe odstaw te leki, jeżeli jednak lekarz zaleca ich przyjmowanie, wytłumacz mężowi, że potrzebujesz więcej czasu na pobudzenie.
6
Staraj się przełamać rutynę. Zorganizujcie romantyczny wyjazd tylko we dwoje, starajcie się wypróbować nowe techniki i pozycje, zadbajcie o długą grę wstępną. Nie zapomnij również o seksownej bieliźnie. Twój mąż musi przestać patrzeć na ciebie jak na żonę. Spraw, byś choć przez moment była dla niego także namiętną kochanką.
7
Nie spiesz się. Na pewno już nieraz to słyszałaś, ale warto jeszcze raz powtórzyć. Bądź cierpliwa, pracuj nad swoim mężem i nad sobą, aby poprawić wasze życie seksualne. Seks jest jak gotowanie, efekty mogą być wspaniałe, ale trzeba zaangażowania i czasu, by wszystko przygotować.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

krokodyl
14.06.2011
na pewno w pierwszej kolejności trzeba zdać sobie sprawę z powagi sytuacji. Problemy w sypialni bardzo często rzutują na cały związek. Rozwiązaniem jest szczera rozmowa i chęć zmiany ( oczywiście nie partnera ale np nawyków )