nosówka u kota

Jak leczyć nosówkę u kota?

PegazPegaz - specjalista Tipy.pl
Nosówka u kota to nic innego jak infekcja jego górnych dróg oddechowych. Jeśli zauważysz u kota objawy podobne do objawów zapalenia zatok u człowieka, jak najszybciej udaj się z nim do weterynarza, aby rozpocząć odpowiednie leczenie. Istnieje również kilka rzeczy, które możesz zrobić w domu, by kot poczuł się bardziej komfortowo.
1
Czyść i nawilżaj nos.

Wytrzyj nos swojego kotka czystą miękką szmatką lub wacikiem, aby usunąć z niego śluz, który się tam gromadzi i zasycha. Jeśli nos twojego kota będzie zbyt suchy, pojawią się na nim oznaki pęknięcia. Sprawi to, że twój kot będzie odczuwał jeszcze większy dyskomfort. Aby temu zapobiec, posmaruj nosek swojego kotka oliwką dla dzieci lub wazeliną. Dzięki temu będzie on odpowiednio nawilżony.

2
Pobudź jego apetyt.

Jeśli twój kot jest chory, prawdopodobnie nie ma on ochoty nic jeść. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że źle się czuje, ale również z powodu zatkanych zatok. Apetyt kota jest bowiem stymulowany przez zapach żywności. Jeśli twój kot nie czuje zapachu karmy, nie może też normalnie jeść. Zadbaj więc o nosek swojego kota, a dodatkowo kup dla niego żywność o mocnym zapachu, taką jak ryby czy konserwy. Jeśli zapach żywności będzie na tyle silny, że kot go poczuje, z pewnością jej się nie oprze.

3
Odparowywacz.

Kolejną rzeczą, którą możemy zrobić, aby nasz kot poczuł się bardziej komfortowo, jest umieszczenie go w pokoju z odparowywaczem. Para uwalnia śluz znajdujący się w nosie i pomaga kotu odzyskać zmysł węchu, co - jak wspomniano wcześniej - pomaga pobudzić apetyt zwierzęcia.

4
Podaj kotu dużą ilość wody.

Spraw, by twój kot miał pod dostatkiem dużą ilość czystej wody. Infekcje górnych dróg oddechowych mogą prowadzić do odwodnienia organizmu, jeśli twój kot nie będzie pił wystarczającej ilości płynów.

5
Zadbaj o to by było mu ciepło, a w domu panował spokój.

Gdy twój kot jest chory, zadbaj o to, by było mu ciepło i był on jak najmniej aktywny. Podczas choroby koty nie zachowują się tak jak normalnie i nie mają ochoty na zabawę. Nie zmuszaj go zatem do tego i nie pozwalaj by inne koty lub psy, a nawet małe dzieci zakłócały jego spokój.

6
Bądź uważny.

Koty mają tendencję do ukrywania się, gdy nie czują się dobrze. Postaraj się więc stale mieć na niego oko. Jeśli twój kot chowa się, staraj się jak najczęściej sprawdzać czy wszystko z nim w porządku.

7
Postępuj zgodnie z zaleceniami weterynarza.

Podobnie jak w przypadku ludzi, kot musi przyjąć wszystkie przepisane mu antybiotyki. Jeśli wszystkie leki nie zostaną przyjęte, infekcja może powrócić. Twój kot może wyglądać na zdrowego zanim skończysz podawać mu wszystkie przepisane tabletki, ale infekcja może nie zostać do końca zwalczona. Postępuj więc zgodnie z zaleceniami weterynarza. Jeśli nie zauważasz poprawy stanu zdrowia kota po przyjęciu leków lub też jego stan się pogarsza, udaj się na ponowną wizytę.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

koci katar (kocia grypa)
pies zimą
koty na drzewie

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

darek
17.11.2016
Masło maślane albo sucha woda. Co za bzdury z tym odparowywaczem? Jak ODparowywacz ma nawilżać powietrze??? To w co ja mam wierzyć w tym artykule? Chyba chodzi o NAWILŻACZ!
karolina
17.06.2016
Mój mały kociak który ma miesiąc ma ropiące oczy wycieram to ale to dalej powraca teraz zauważyłam że nie jest taki ruchliwy jak inne koty z miotu prawie cały czas śpi. Ci mam robić proszę o pomoc
Przemek20k
04.12.2013
moja kotka też ma nosowkę troche pije i nie je wcale i własnie kupiłem wazeline
i próboję własnie tez o nią się boję
ba
16.08.2012
Należy iść do lekarza !
Barnaba
12.12.2011
do Łukasz. To nie nosówka. Idź z kotem do weterynarza.
Łukasz
12.12.2011
Moja kotka jest chora chyba na nosówkę , ciągle leży i śpi.Martwię się o nią i nie wiem co z nią zrobić, jest strasznie słaba ,nie da rady chodzić.Ma na imię Yoko.Nie ma kataru,je,pije, ale gorzej jej zchodzeniem.