syrop na kaszel

Jak zrobić syrop na kaszel?

Berna - specjalista Tipy.pl
Kaszel i katar to coś czego nikt z nas nie lubi, ale gdy wszyscy wokół są przeziębieni, ciężko ich jednak uniknąć. Gdy byłam dzieckiem moja mama zawsze trzymała w lodówce syrop na kaszel domowej roboty. Był on bardzo smaczny i skuteczny. Poniżej podaję wam przepis na ten specyfik.. Można go łatwo przygotować i jest bezpieczny dla kobiet w ciąży i dzieci.
P

* Cytryna,
* Czosnek,
* Miód,
* Słoik z pokrywką.

1
Przetnij cytrynę na pół i wyciśnij sok do miski. Możesz użyć wyciskarki do cytrusów lub zrobić to widelcem. Widelec wbijamy w cytrynę od środka i obracamy wyciskając sok. Potrzebujemy do syropu zarówno soku jak i drobin miąższu. Mają one działanie antybakteryjne i rozpuszczają flegmę.
2
Zetrzyj 2-3 ząbki czosnku. Wymieszaj go z sokiem z cytryny. Czosnek ma właściwości rozpuszczające flegmę w gardle i w oskrzelach.
3
Dodaj miodu w ilości podobnej do ilości soku z cytryny. Miód ma właściwości antyseptyczne i niszczy bakterie.
4
Wymieszaj wszystkie składniki dokładnie i przelej do słoika. Zakręć i przechowuj w lodówce. Jeżeli chcesz podawać syrop dzieciom, możesz trzymać go w pokojowej temperaturze, ale wówczas czosnek będzie bardziej wyczuwalny w smaku. W lodówce syrop można przechowywać dłużej.
5

Opcjonalnie możesz do syropu dodać kilka innych składników doskonałych w walce z przeziębieniem i kaszlem.

  • Imbir - możesz zetrzeć kawałek na świeżego imbiru na tarce co syropu.

  • Pieprz Cayenne - doskonale rozgrzewa organizm i pomaga w walce z chorobą. Dodaj do mikstury w niewielkiej ilości, ponieważ działanie rozgrzewające jest bardzo mocne.

  • Mięta – to kolejny dobroczynny składnik, który możesz uwzględnić w swoim syropie.

  • Możesz dodać świeżą lub suszoną miętę do mikstury z cytryny, miodu i czosnku.

  • Kora dzikiej wiśni – jeśli posiadasz zmieloną korę wiśni, dodaj do syropu jedną jej łyżeczkę.

?

Wskazówki
* Pij 1-3 łyżeczek syropu co dwie godziny. Jeżeli dolegliwości są ostre, pij syrop nawet co godzinę.
* Wypij herbatę miętową z miodem lub z dziewanną. Ma ona działanie wykrztuśne i pozwala usunąć flegmę z oskrzeli i płuc.
* Jeżeli nie masz czosnku możesz zastąpić go cebulą, jednak czosnek jest bardziej wskazany.
* Możesz również zastąpić cytrynę limonką.
* Jeśli masz uczulenie na któryś ze składników syropu i po jego spożyciu wystąpi u ciebie reakcja alergiczna, skonsultuj się z lekarzem.

Powiązane porady

Angina
zapalenie ucha, zapalenie ucha środkowego, zapalenie ucha leczenie
kaszel

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

syrenka1993
05.12.2016
Najważniejsze to zaszyć się w domu i nie zarażać innych. Dużo osób lekceważy objawy przeziębienia, a to właśnie wtedy na początku najlepiej i najszybciej się wyleczyć. Ja to zawsze mam pełną apteczkę w domu. Nie ufam i nie stosuje chemii w lekarstwach, Zawsze stosuję naturalne lekarstwa. Na pewno trzeba się wygrzać, łykać witaminę C i pić dicotuss. Po 3-4 dniach przechodzi wszystko :)
Magda
26.01.2016
ale ten przepis jest gupi gupi gupi gupi gupi gupi gupi gupi
Celia
07.10.2010
Najlepszy na kaszel jest jednak syrop z cebuli!