Koktajl białkowy domowej roboty

Jak zrobić koktajl białkowy domowej roboty?

ProsportProsport - specjalista Tipy.pl
Białko jest podstawowym elementem zdrowej diety. Koktajle wysokobiałkowe często są stosowane wśród osób regularnie ćwiczących w celu uzupełnienia ich potrzeb żywieniowych. Poniżej znajdziesz przepis jak w domu zrobić koktajl białkowy z samych naturalnych składników.
P

* 1 filiżanka komosy ryżowej
* 2 białka jajka
* 1/2 pokrojonego w plastry jabłka
* 1/4 filiżanki mleka
* 1 łyżka stołowa miodu
* Cedzak
* Blender
* Garnek

1
Komosa ryżowa to wysokobiałkowe zboże, które pochodzi z Ameryki Południowej. Można je kupić w większości supermarketów i sklepów ze zdrową żywnością. Weź filiżankę nasion komosy ryżowej i dokładnie wypłucz je we wodzie. Odcedź nasiona i wrzuć je do garnka. Dodaj trzy filiżanki wody, podgrzewaj na małym ogniu przez około dwadzieścia minut. Komosę ryżową należy gotować, aż ziarna będą puszyste i jędrne. Ten krok powinien być wykonany wieczorem w przeddzień zrobienia koktajlu. Tak przygotowane ziarna przechowuj w lodówce. Spróbuj dodawać po jednej kopiatej łyżce ziaren do koktajlu.
2
Drugim źródłem białka w koktajlu będą białka jajek. Białko jajka zawiera mało cholesterolu, ale jest źródłem pożywnego białka. Białko pozwoli uzyskać gęstą konsystencję koktajlu.
3
Weź jedną dużą łyżkę komosy ryżowej i zmiksuj blenderem lub innym mikserem. Dodaj dwa białka jaja, 1/4 filiżanki mleka, łyżkę miodu, pół pokrojonego jabłka i całość zmiksuj. Jabłko możesz zastąpić innym owocem, według swojego smaku. Miksuj aż do momentu uzyskania jednolitej konsystencji. Dodaj do koktajlu białkowego odrobinę lodu i ciesz się jego smakiem.
?

Wskazówki
* Komosa ryżowa może być używana jako źródło białka i dodatek do wielu potraw.
* Jeżeli jesteś uczulony na jajka nie używaj białek, komosa ryżowa ma wystarczająco dużo białka.

Powiązane porady

Jaja przepiórcze
piękne włosy
szpinak

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Damian
13.08.2014
Dzień dobry, czy bez komosy ryżowej da się osiągnąć pożądany skutek, czy najlepiej ją czymś zastąpić najlepiej czym ?
adam98
05.01.2014
Mogę zamienić komos ryżowy, białym ryżem?