Rdza na marmurze

Jak usunąć rdzę z marmuru?

PoradybabuniPoradybabuni - specjalista Tipy.pl
Do czynienia z rdzą na marmurze mamy w szczególności podczas sprzątania nagrobków przed Dniem Wszystkich Świętych. Pojawia się ona zwykle na skutek rdzewienia metalowych części wieńców, wiązanek, lamp czy metalowych donic. Jej usunięcie nie jest proste, zwłaszcza gdy są przymrozki a ręce nam kostnieją z zimna podczas prób jej usunięcia.
1

Odrdzewiacze do kamienia

Plamy rdzy na marmurze najłatwiej jest usunąć za pomocą płynu do odrdzewiania. Postępuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu, nie pozostawiaj go na marmurze zbyt długo, gdyż kwas zawarty w odrdzewiaczu może zniszczyć powierzchnię. Musisz jednak mieć na uwadze, że marmur może się zniszczyć jeśli użyjesz zbyt mocnych odrdzewiaczy. Dlatego lepiej wypróbować wyczyścić go środkami delikatniejszymi.

2

Soda oczyszczona + woda utleniona

Zmieszaj sodę oczyszczoną z wodą utlenioną, tak, aby zrobiła się gęsta pasta. Następnie połóż pastę na marmur i wcieraj ją w rdzawą plamę za pomocą szczoteczki (wcześniej dokładnie oczyść powierzchnię).

3

Konserwowanie

Po usunięciu rdzawych plam należy umyć marmurowy nagrobek ciepłą wodą a następnie wytrzeć do sucha szmatką. Po zastosowaniu jakiegokolwiek środka czyszczącego marmur należy zakonserwować specjalnymi preparatami na bazie wosku albo żywicy.

4

Powiązane porady

granit
Czyszczenie pomników

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Zbyszek
23.11.2012
Piszecie tu takie pierdoły że żal czytać,ciekawe kto będzie ponosił odpowiedzialność za zniszczenie elementów marmurowych po zastosowaniu się do Waszych zaleceń.Napiszcie żeby od razu zastosować Cif lub Domestos co się nie wytrawi to się porysuje