Grzyby smażone

Jak przygotować grzyby?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Poniżej znajdziesz kilka prostych sposobów jak przygotować grzyby. Świeże grzyby są najlepszymi przyjaciółmi kucharzy. Jeżeli chcesz udekorować potrawę, lub nadać jej zupełnie nowy wymiar rozwiązaniem są grzyby.
1
Podstawowe przygotowanie.

Nie ma potrzeby obierać grzybów, jedyne, co trzeba zrobić to przyciąć końcówki łodyżek. Większość grzybów może być przygotowywana w całości. Grzyby można pociąć w grube lub drobne plasterki, ćwiartki za pomocą ostrego noża. Do pokrojenia dużej ilości grzybów użyj malaksera. Niektóre przepisy wymagają użycia tylko samych kapeluszy. Jeżeli masz zamiar korzystać właśnie z takiego przepisu odetnij grzybom łodyżki.

2
Sautéing.

To najpopularniejszy sposób przyrządzania grzybów. Na każde 0,25 kg grzybów należy stopić łyżkę masła, lub wylać jedna łyżkę stołową oleju na patelnię. Do rozgrzanego tłuszczu dodaj grzyby. Podsmażaj i mieszaj, aż do momentu, gdy zyskają złotawy kolor, a soki, które wyciekły wyparują. Potrwa to około pięciu minut. Uważaj by nie podgrzewać grzybów zbyt długo, bo staną się brązowe.

3
Mikrofalówka.

Grzyby można z powodzeniem przygotować w kuchence mikrofalowej. Najpierw należy grzyby dokładnie oczyścić. Następnie umieść w mikrofalówce porcje po około 0,25 kg grzybów pokrojonych w plasterki, najlepiej w misce. Ta metoda nie wymaga użycia tłuszczu. Nastaw kuchenkę na 100% mocy i podgrzewaj grzyby przez około 2-3 minuty, mieszając raz w połowie ogrzewania.

4
Pieczenie.

Umieść grzyby w płytkiej brytfance, wymieszaj z odrobiną oliwy i upiecz w 230o. Mieszaj od czasu do czasu, aż uzyskasz brązowe zabarwienie, około 20 minut. Użyj około łyżkę stołową oliwy na każde 0,25 kg grzybów.

5
Grillowanie.

Posmaruj kapelusze i łodyżki oliwą by pozostały wilgotne. Dopraw solą i pieprzem. Połóż grzyby na grillu około 4-6 cm od źródła ciepła. Opiekaj po 4-6 minut na każdą stronę. Podczas grillowania jeszcze kilkakrotnie spryskaj grzyby oliwą.

6
Przyprawianie.

Grzyby są podobne do mięsa i warzyw. Praktycznie wszystkie przyprawy dobrze komponują się z grzybami. Jeżeli podajesz grzyby jako dodatek dopraw je tak by komponowały się smakowo z daniem głównym.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

kurki
dipy
sos marinara

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane