sadzanie gości przy stole

Jak posadzić gości?
KazaamateKazaamate - specjalista Tipy.pl

Sadzanie gości przy stole ma sens wówczas, gdy istnieje możliwość wpłynięcia na dobry nastrój gości. W rozsadzaniu gości przy stole obowiązują poniżej wymienione zasady.
1
Jeśli gospodarze są parą, wówczas powinni siedzieć naprzeciwko siebie przy krótszych bokach stołu.
2
Z prawej strony obok pani domu powinien siedzieć najwyższy rangą gość, zwykle jest on również gościem honorowym. Jeśli gospodarzem domu jest jedna osoba (nie para) wówczas gość honorowy powinien siedzieć naprzeciwko niego.
3
Po prawej stronie pana domu powinna zasiąść najwyższa rangą kobieta. Może być ona również gościem honorowym.
4
Z lewej strony gospodyni powinien siedzieć drugi co do rangi gość.
5
Z lewej strony gospodarza domu powinna siedzieć druga co do rangi kobieta itd.
6
Hierarchia przy stole jest następująca: starsi goście powinni siedzieć przed młodszymi, goście z zagranicy przed rodakami, pracownicy z innych firm przed własnymi.
7
Obok gościa z zagranicy powinien zasiąść gość z dobrą znajomością języka obcego (pomijając ogólną hierarchię).
8
Obok niepełnosprawnej osoby lub starszej wymagającej opieki powinien siedzieć jej opiekun.
9
Panie i panowie powinni siedzieć na zmianę jeśli skład gości na to pozwala.
10
Dzieci nie są uwzględniane w hierarchii. Siedzą zawsze obok swoich rodziców.
11
Należy unikać sadzania obok siebie osób skłóconych lub żywiących do siebie antypatię.
12
Gaduły powinny siedzieć obok osób raczej milczących.
?

Wskazówki
* Gospodarz domu powinien wskazać gościom miejsca. Można pomyśleć o wizytówkach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane