Przechowywanie pieczarek

Jak przechowywać grzyby?
BlondzikBlondzik - specjalista Tipy.pl

Grzyby są naturalnie porowate, z tego właśnie powodu wchłaniają wodę jak papierowy ręcznik. Grzyby, które raz nasiąkną wodą tracą bezpowrotnie swój smak i konsystencję. Poniższy artykuł powie ci jak prawidłowo oczyścić grzyby i jak je przechowywać by nie straciły swojej świeżości i smaku.
P

* Czysta, wilgotna szmatka lub ręczniki papierowe
* Woda
* Papierowy lub szmaciany woreczek

1
Czyszczenie grzybów
Do czyszczenia świeżych grzybów należy użyć czystej lekko zwilżonej szmatki lub wilgotnego ręcznika papierowego. Nada się także szczoteczka do warzyw, jeżeli taką posiadasz.
2
Jeżeli grzyby są bardzo zabrudzone i nie możesz ich wyczyścić szmatką przepłukuj je pod małym strumieniem bieżącej wody. Natychmiast po umyciu przetrzyj szmatką lub papierowym ręcznikiem. Grzybów nie wolno moczyć we wodzie, bo zmienią swój kolor, stracą własności odżywcze i smak.
3
Jeżeli kupisz zapakowane już grzyby, pozostaw je w opakowaniu do momentu, gdy będziesz coś z nich przygotowywać. Pakowane grzyby są zazwyczaj wstępnie oczyszczone. Ale jeżeli masz jakieś wątpliwości oczyść je jeszcze raz. Jeżeli masz własne grzyby lub kupiłeś grzyby, które nie były zapakowane przechowuj je w papierowym lub szmacianym woreczku. Worek z papieru lub jakiejś naturalnej tkaniny pomaga dłużej zachować świeżość.
4
Przechowuj świeże grzyby w lodówce, najlepiej w szufladach na warzywa. Jeżeli kupujesz zapakowane grzyby pamiętaj by spożyć je w terminie ich przydatności (są jadalne najwyżej trzy dni po terminie). Grzyby, które samodzielnie nazbierałeś najlepiej spożyć w ciągu tygodnia zebrania.
5
Suszone grzyby w papierowym woreczku

Jeśli chcesz dłużej przechowywać grzyby najlepiej jest je wysuszyć. Najpopularniejszym sposobem suszenia grzybów jest nawleczenie ich na nitkę i rozwieszenie ich w kuchni. Dobrym sposobem jest również rozłożenie grzybów na sitach i suszenie ich na słońcu. Małe grzybki można suszyć w całości, większe jednak należy pokroić w plastry o grubości około 1cm.

Niektórzy chcąc zaoszczędzić czas suszą grzyby w piekarniku. Jednak należy pamiętać, że grzyby suszone na początku w zbyt wysokiej temperaturze tracą smak i zapach. Dlatego, do momentu, aż grzyby stracą większość wody, temperatura ich suszenia nie powinna przekraczać 50 stopni C. Dopiero po pewnym czasie można zwiększyć temperaturę do 70 stopni C.

Jeśli grzyby wyschną zbyt szybko wówczas będą się zanadto kruszyć. Dlatego podczas suszenia należy kłaść grzyby na sicie warstwami.

Zobacz: Jak suszyć grzyby?

Po zasuszeniu grzybów przechowuj je w papierowym woreczku.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane