granit

Jak usunąć wosk z granitu?
AlexisAlexis - specjalista Tipy.pl

Granit jest bardzo popularnym kamieniem nagrobkowym, choć nie tylko. Warto więc wiedzieć, jak go czyścić. Jest to kamień bardzo efektowny, jednak należy o niego odpowiednio dbać. Szczególnym problemem są plamy z wosku dlatego, że granit wchłania zawartą w wosku woskowinę. Jak zatem dbać o granit? Przeczytaj poniższe kroki.
P

* skrobaczka,
* rękawiczki gumowe,
* chlorek metylenu,
* sok z cytryny,
* szczotka,
* ściereczki.

1
Delikatnie zeskrob wosk skrobaczką. Uważaj, żeby nie porysować granitu. Pamiętaj, że rysy będą bardzo brzydko wyglądać, a chyba tego nie chcesz?
2
Wylej małą ilość chlorku metylenu na plamę po wosku. Pamiętaj o założeniu rękawiczek ochronnych. Uważaj, żeby skóra nie miała kontaktu z chlorkiem, ponieważ jest on bardzo żrący. Pozostaw chlorek przez kilka minut.
3
Za pomocą szczotki przeczyść teraz wybrane miejsce. Następnie przetrzyj ściereczką.
4
Teraz czas na sok z cytryny. Nałóż go na plamę i na inne plamy, nie tylko z wosku. Pozostaw na chwilę.
5
Następnie za pomocą ściereczki przetrzyj sok i zbierz jego nadmiar.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

sabinka
27.08.2015
Ja bym bardziej poleciła preparat OIL FREE jest to pasta którą kupiłam na internecie i działa super. Plama z wosku na nagrobku zniknęła od razu. Gorąco polecam niż sok z cytryny.
Rello
29.04.2012
Problem tylko taki, ze chlorek mettlenu nie jest do dostania ot tak a i jego "obsluga" malo przyjemna i bezpieczna Do granitowych pominkow lepiej zastosowac dedykowany srodek: http://www.prodmar.pl/pielegnacja_kamienia/?cmd=5&prd=11.