Nauka do sesji

Jak się uczyć do sesji?
ArianArian - specjalista Tipy.pl

Zostało tylko kilka godzin do egzaminu. Zaczynasz się denerwować, a nawet panikować. Zdajesz sobie bowiem sprawę z tego, że nie jesteś dobrze przygotowany do testu. Dzieje się tak pomimo tego, że przez ostatnie noce prawie w ogóle nie spałeś, a twoja dieta składała się z zupek w proszku i napojów z zawartością kofeiny. Wszystko zaczyna się zacierać. Cóż, zawsze możesz winić za to co się stało, twoją skłonność do zostawiania wszystkiego na ostatnią chwilę. Możesz przygotować się do sesji znacznie lepiej, wystarczy tylko zastosować się do kilku prostych wskazówek. Przeczytaj je i już teraz zacznij przygotowywać się do sesji.
1
Przygotuj plan pracy na cały semestr. Skoncentruj się na programie nauczania podanym przez profesorów na początku semestru. Wszystko jest tam wyszczególnione: prace domowe, rozkład ćwiczeń oraz wykładów i planowany termin egzaminu. Wszystkie te rzeczy musisz wziąć pod uwagę planując przygotowanie się do ostatecznego egzaminu.
2
Weź do ręki kalendarz i zaznacz w nim wszystkie ważne daty – zgłaszanie projektów, rozkład egzaminów, a nawet dni w których planujesz jakiś wyjazd. Gdy zaznaczysz już wszystkie wydarzenia, zastanów się, kiedy możesz rozpocząć przygotowania do najważniejszych dni.
3
Opracuj teraz własny plan działania. Wyraźnie zaznacz najważniejsze daty, gdy będziesz je stale miał na oku trudniej będzie zostawić wszystko na ostatnią chwilę. Odczuwasz duże zmęczenie, gdy starasz się zrobić wiele rzeczy podczas jednego posiedzenia? Zatem podziel cała naukę na kilka krótszych posiedzeń i w ten sposób zrealizuj cały program.
4
Jeśli przed piątkowym testem musisz przeczytać 50 stron materiału, rozłóż czytanie po kilka stron na kolejne dni, od poniedziałku do czwartku. W poniedziałek przeczytaj pierwsze 15 stron. Następnie we wtorek przeczytaj strony 16 – 30. We środę dokończ czytanie wszystkich stron. Czwartek to dzień, w którym warto jeszcze raz przeglądnąć wszystkie notatki i ostatecznie przygotować się do piątkowego testu. Czekanie do ostatniej chwili z pewnością nie będzie pomocne. Jeśli rozłożysz zadanie na kilka dni, przyswoisz o wiele więcej materiału i bez większego wysiłku.
5
Stwórz specjalny kalendarz działania. Jeśli pracę semestralną musisz złożyć w ciągu dwóch miesięcy, zaplanuj działania, które musisz wykonać, aby ją uzupełnić. Powiedzmy, że masz na to osiem tygodni. Pierwsze dwa tygodnie poświęć na prace badawcze. W trzecim i czwartym tygodniu zbierz razem wszystkie materiały i rozpocznij pierwszy szkic. W ciągu piątego i szóstego tygodnia można popracować nad drugim projektem i poprosić znajomych o opinię. Siódmy i ósmy tydzień poświęć na ostateczne poprawki, drukowanie i oprawienie pracy. Jeśli rozłożysz pisanie pracy na dłuższy okres, z pewnością będzie ona lepiej napisana.
6
Jeśli znajdujesz się już w połowie drogi do końca semestru, a ty jesteś stale przytłoczony nowymi obowiązkami, musisz ustalić priorytety. Data egzaminu nieubłagalnie się zbliża, a ty musisz poświęcić nieco więcej czasu na przygotowanie się do niego.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

med
28.12.2012
"Jeśli przed piątkowym testem musisz przeczytać 50 stron materiału, rozłóż czytanie po kilka stron na kolejne dni, od poniedziałku do czwartku. W poniedziałek przeczytaj pierwsze 15 stron. Następnie we wtorek przeczytaj strony 16 – 30. We środę dokończ czytanie wszystkich stron."
Co? 50 stron?! Ja to 200stron musze w jeden wieczór czytać, a w dodatku więkość z tego umieć na ćwiczenia.. :/