grobowiec z granitu

Jak czyścić granit?

KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl
Granit jako jeden z najdłużej zachowujących swój wygląd i jeden z najsilniejszych kamieni na świecie jest najczęściej wykorzystywanym przez kamieniarzy i nie tylko. Jednakże granit bardzo łatwo ulega poplamieniu, chociażby przez soki ze świeżo koszonej trawy. Również wszystkie inne zanieczyszczenia, czy niesprzyjające warunki pogodowe mogą pozostawić na granicie swój ślad. Należy więc dbać o powierzchnię granitu. Dzięki odpowiedniej pielęgnacji granit będzie bardzo długo wyglądał pięknie i świeżo.
P

* woda destylowana,
* butelka z atomizerem,
* szczotki,
* skrobaczka plastikowa,
* pumeks,
* środek czyszczący,
* rękawiczki ochronne.

1
Namocz dokładnie granit za pomocą czystej wody destylowanej. Możesz spryskać go za pomocą pojemnika z atomizerem. Podczas czyszczenia utrzymuj kamień cały czas namoczony.
2
Jeżeli zwykłe zwilżenie granitu nie wystarczy, usuń przytwierdzony do niego brud za pomocą miękkiej szczoteczki. Nie używaj ostrych szczotek, ani myjek i nie szoruj kamienia, ponieważ możesz go wówczas porysować. Na koniec spłucz granit czystą wodą.
3
W razie konieczności użyj środka czyszczącego. Uważaj! Mocne chemiczne środki mogą zniszczyć kamień. Trudne do usunięcia plamy najlepiej usunąć za pomocą benzyny ekstrakcyjnej. Polej nią plamy i pozostaw na 15 minut. Po tym czasie benzyna powinna odparować, a po plamie nie będzie już śladu.
4
Najlepsze do czyszczenia granitu będą środki niejonowe, ponieważ kwasowość tych środków jest na tyle mała, że nie zniszczą czyszczonej powierzchni. Produkty zawierające środki biobójcze z powodzeniem usuną błoto, grzyby, pleśń, mech, czy inne organiczne zanieczyszczenia.
5
Po zakończonym czyszczeniu bardzo dokładnie spłucz kamień czystą wodą. Za pomocą ściereczki energicznym ruchem zbierz wodę.

Powiązane porady

Czyszczenie pomników
Rośliny na cmentarzu

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Bufetowa
05.11.2015
Jak zmyc z granitowych szarych schodow sok z burakow i granatu? Probowalam wszystkiego. Nic z tego :-(((
tubylec
28.10.2015
Do mycia granitowego pomnika najlepsza jest zwykła woda z niewielkim dodatkiem zwykłego płynu do mycia naczyń. Jak ktoś chce osiągnąć duży błysk, to powinien użyć płynu do mycia szyb. To są zalecenia od renomowanego kamieniarza. Napisy robione metodą piaskowania należy oczyścić zwykłą wodą i szczoteczką do zębów. Sprawdzone!
niko
28.10.2015
Wszystko co tu napisane to bzdura. Prawie wszystko. Jestem kamieniarzem. Do plam z wosku i tluszczu jest specjalna chemia,nic wiecej. A do wyczyszczenia moze byc kwas. Granit to nie marmur ani lastrico. W zwykłym chemicznym sklepie kupic takie coś jak fosol. Bierze prawie wszystko. Użyj tylko rękawic no i szczotki bądź pumeksu. Uważaj na oczy.i dobrze spłucz wodą. Wszystko
Nickjurek
28.10.2015
a do czego pumeks?